A közlemény szerint a még zajló belső vizsgálatban áttekintik a dízelmotorokra vonatkozó összes folyamatot és eljárást. Az ellenőrzés közben feltűnt, hogy bizonyos típusok engedélyeztetése során helytelenül határozták meg a szén-dioxid-kibocsátást, és így a fogyasztást is. A helytelen eljárás révén a valóságosnál alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket rögzítettek.

A rendellenesség "túlnyomórészt dízelmotorokat érint" - áll a közleményben. A VW hangsúlyozta, hogy az autók biztonságát nem befolyásolja az ügy.

A szabálytalanság nagyjából 800 ezer kocsit érinthet, és kétmilliárd euró nagyságú "gazdasági kockázatot" jelenthet a cégnek, de annak "kiterjedtségét" egyelőre nem lehet megbízhatóan felmérni. A társaság haladéktalanul kapcsolatba lép az illetékes engedélyeztető hatóságokkal.

Az amerikai hatóságok nemrég derítettek fényt arra, hogy a VW több millió autót látott el olyan szoftverrel, amely érzékelte a mérés körülményeit, és így az autó a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálta, vagyis csalt a vizsgán.