A 2008 óta tartó lefelé irányuló műkereskedelmi tendencia leginkább a csúcsárakon, illetve a magyar festészeten látszott meg, ezért örvendetes, hogy a nagy képek most mind tisztességes árakon keltek el. A 200+1 tétel közül néhány maradt vissza − általában ezekre is volt licit, de nem érte el a limitárat. (A végén volt, hogy visszakérésekkel megadták, például Csernus Tibor Forrásnál című festményére.) Sok tétel leütési ára maradt el az alsó becsértéktől − azt szokták mondani, egy kép annyit ér, amennyit a piac megad érte. A becsérték pont ezt hivatott meghatározni, most úgy tűnik, sok esetben fölé lőtték.

A legmagasabb leütési árat, 24 millió forintot két festmény érte, de ez is elmaradt mindkettejük becsértékétől. Vaszary János Pihenő a kertben című képét eredetileg 26−35 millió forintra becsülték, Berény Róbert Macskás csendéletét 26−32 millióra. Vaszary csendéletét viszont 8 milliótól 19 millió forintig tornázták föl, ami egymillióval meghaladta a felső becsértékét. Berénytől a feleségéről festett portré, Eta olvas címen 10 millióért, becsértékének alsó határán cserélt gazdát. Az este utolsó képe volt Patkó Károly Olasz város című temperája: 14 millióról indult, 23 milliós leütési árával beleesett az előzetesen megadott 22−28 milliós sávba.

Zenélők A katalóguson kívüli képért 15 milliós kikiáltás,
Kép: illetve 20-24 milliós becsérték után 20 millió forintot adtak

A Virág Judit Galéria pályafutása alatt még nem indított katalóguson kívüli tételt, most egy szép Schönbergerrel kivételt tettek. Az élet ezt igazolta, a Zenélőkre sokan licitáltak, német és amerikai telefonos vevők is, végül 20 millió forintért, alsó becsértékén kelt el a kép. A külföldieknek jól jön a magas euróárfolyam, ahol ők is beszálltak − ez a telefonos liciteknél érződött −, ott magasabb árak születtek. Mednyánszkynál a szlovák gyűjtők is "játszanak", így a Holdas téli erdő 14 millióért kelt el, ez a kezdő ár duplája és csak 1 millióval kevesebb a felső becsértéknél. A Havas táj a galéria Mednyánszky-kiállításáról érkezett, 11 millóért kerül új tulajdonosához, felső becsértéke körül. A Völgy holdfényben viszont kétmillióval meg is haladta a felső értékét, amikor 9 millió forintot ajánlottak érte. Pechán József nagybányai részlete 7,5 millió forintos árával szintén túllépte becsértékét, félmillió forinttal. Réth Alfréd Villamosmegálló című 1924-es vászna − hátoldalán német birodalmi horogkeresztes pecsét található, tehát begyűjtött műkincs volt − 10 millió forintért kelt el, ez megegyezik a felső becsértékével.

Egy szobortétel volt, Kisfaludi Strobl Zsigmond márvány női aktja. Sokan akarták a teremben és sok telefonos licitáló is startolt érte, jelezve, hogy a nemzetközi piacon is értékesíthető tárgyakra nagyobb a kereslet. A szobor 3,2 millión fejezte be a licitet, 2,4 milliós felső becsérték után. Hasonlóan kapósak voltak a Zsolnay-tárgyak, ezeket nemritkán három-négyszeres áremelkedés után vitték el.