Schönberger volt a legdrágább az Abigail árverésén

Nagy csaták nélkül, közepes árakat hozott az Abigail idei utolsó árverése, a tételek több mint harmada visszamaradt.
Jankó Judit, 2011. december 9. péntek, 07:32
Fotó:

Vegyes eredményekkel zárult az Abigail Galéria idei utolsó árverése: érdekes és szép anyagból lehetett válogatni, ám most nagyon érzékeny a piac, aki vásárol, csak jó áron vállalkozik rá. Nem ragadja el a gyűjtőket a hév, inkább kiszállnak a licitből. A 226 tételből 86-ra egyáltalán nem volt licit − az árverés első felében ha nem is hosszú harcokkal, de a tételek többsége elkelt, aztán lelassult, majd leült az este. A legmagasabb áron, 11 millió forintért Schönberger Armand Házak a budai domboldalon című festménye kelt el. A műkereskedelemben sokszor kifogásolják, hogy a sajtó a csúcsárakat emeli ki és abból von le következtetéseket, pedig az igazi siker az, ha minden kép a maga jó árán kel el. Az is jelzésértékű azonban, hogy mennyit fizetnek ki éppen egy jó képért. Tavaly ilyenkor az Abigail legdrágább tétele egy Patkó-kép volt, a Subiaco, 34 millióért, és 2010 májusában is 16 millió forintot adtak Schönberger Rakpartjáért.

Gyűjtői darab volt most Maticska Jenő Nagybányai ligetrészlete, amely 4,4 millióért kelt el, a rejtőzködő életművű Erdélyi Ferenc Irgalmasság című munkája pedig 4,2 millió forintot ért. Schadl János Tatai malomról festett képe kikiáltási árán, 3,8 millióért cserélt gazdát. Czóbel grafikai munkái jól mentek, aztán visszamaradt egy csendélet 3 millióért, végül a Majorudvart, némileg emelkedve, 3,2 millióért ütötték le.

Házak a budai domboldalon Schön­berger Armand képének az ára másfél millió forinttal ment följebb

A geometrikusokra több telefonos licit is volt: Arden Quin 1995-ös Területe 3,4 millióért, tanítványa, a mozgalomalapító Gaudin Bolivar cím nélküli képe 3 millió forintért kelt el. El Kazovszkij mindkét képe néhány licitlépcsőt emelkedett, a Mediterrán emlékmű 1,3 millió lett. Nem akadt vevő a két Fehér László-festményre, talán a millió körüli kikiáltási árat sokallták. Két tételért folyt nagyobb küzdelem: Zemplényi Magda 1946-os akvarellje 70 ezeről indult és 240 ezerig meg sem állt, Fiszl Ilona Önarcképének ára pedig 90 ezerről 160 ezer forintra ment fel. Az egyetlen fotótétel Nat Finkelsten Andy Warholról készített képének 1994-es nyomata volt, ebből 30 aláírt és számozott példány készült, 220 ezer forintot adtak most az egyikért.

HOZZÁSZÓLÁSOK