A Terézanyu pályázat 2010-ben indult, célja a nők társadalmi megbecsülésének és önbecsülésének növelése. A kezdeményezés fókuszába minden évben egy tabutéma kerül, arra ösztönözve a résztvevőket, hogy őszintén és kendőzetlenül írjanak tapasztalataikról, érzéseikről − ezzel is támogatva a témáról való párbeszéd elindulását. Tavaly csaknem 400 írás érkezett a felhívásra az ország minden szegletéből. Beke Zsuzsa, a Richter kommunikációs vezetője úgy látja, ez a szám jól mutatja, hogy miért van szükség a kezdeményezésre. A mai nőknek irreális elvárásoknak kell megfelelniük, az elmúlt években azt látta a vállalat, hogy mégis rengetegen éreznek lelkiismeret-furdalást, amiért nem tudnak nekik eleget tenni − tette hozzá. A nők társadalmi megbecsülésének és önbecsülésének elengedhetetlen része, hogy őszintén merjenek beszélni az őket érintő témákról, és így megtapasztalhassák, hogy nincsenek egyedül és nem maradnak magukra a problémáikkal.

Napjainkban sokkal több az egyéni életút, nincs egységes minta, mint korábban − hangsúlyozta Szvetelszky Zsuzsa kommunikációkutató. Az egyik óriási különbség az, hogy ma már sok nő tudatos önismereti út után vállal először gyereket, és tudatosan más mintát igyekszik képviselni feleség- és anyaszerepben, mint amit otthonról hoz magával. Ez óhatatlanul vezet belső és külső konfliktusokhoz egyaránt, melyekről fontos beszélnünk.
A beérkezett pályázatokat a zsűri értékeli, amelynek sorában több "lányos anya" foglal helyet, akik jól ismerik a témában rejlő tabukat és dilemmákat.