A GroupM elemző cég korábban úgy becsülte, hogy a globális reklámköltés 4,4 százalékkal csökken idén, a számot azonban hamar korrigálták 5,5 százalékra. Az előrejelzés szerint a reklámköltés az USA-ban 4,3 százalékkal esik 2009-ben, jövőre pedig 6,5 százalékos csökkenés következik - írja az eMarketer. Kelet-Európában a visszaesést idén 16,3 százalékra teszik (2008-ban 11,2 százalékos volt a növekedés), ugyanakkor 2010-re ismét 2,7 százalékos növekedést várnak. Nyugat-Európában az 1,4 százalékos tavalyi csökkenés után idén az előrejelzések szerint 11,1 százalékkal költenek kevesebbet reklámra, 2010-re pedig 3,5 százalékos további csökkenést prognosztizálnak. A távol-keleti piacokon várt növekedést Kína gazdasági aktivitása támasztja alá, és várhatóan Oroszországban is hamarosan javul a helyzet, ha a 70 dolláros olajárak kitartanak. A gazdasági fellendülésben Brazília és Indonézia továbbra is a növekedés motorja, India pedig a 2009-es szünet után várhatólag megerősödve tér vissza, ami jótékonyan hathat a globális reklámpiacra. A GroupM szerint tehát a "dolgok" nem mindenhol annyira sötétek. Világszinten az elemző cég 2010-re enyhe javulást vár, a visszaesés "csupán" 1,4 százalék lesz, a teljes költést pedig 411 milliárd dollárra becsüli.