Céges nagyikkal nyomulnak a német startupok

Német startup cégek szívesen foglalkoztatnak nagymamakorú, pontosabban ötvenes, vagy idősebb nőket, akinek a munkaköri leírásában a főzés, a lelki támasz és tanács nyújtása, a fiatalok jókedvre derítése szerepel. A KPMG startuptanulmánya szerint a fiatal német vállalkozások mintegy tíz százaléka alkalmasz ilyen közérzetjavító pótanyákat - írja a hvg.hu
Szepesi Anita, 2017. augusztus 21. hétfő, 06:40

A céges nagyikra a bevásárlás és hivatalsegédi rohangálás mellett lényegében a feel-good manager szerepét osztják. Jó közérzet menedzsmentet már tanítanak némelyik gazdasági képzés keretében, sőt szakmai szövetségük is van második éve Németországban a munkahelyi hangulatot javító szakembereknek - olvasható a portál cikkében.

A közérzetjavítás természetesen nincs életkorhoz vagy nemhez kötve, de mivel a feladat nem követel teljes munkaidőt, ezért leginkább olyanokat vonz, akik már kiszorulóban vannak a rendes munkaerőpiacról, de a nyugdíjazásukig még hátravan jó pár év.

A nagyik havi 450 eurót kereshetnek, és kedvezményesen fizetnek járulékot. A főzőcskézős-csevegős munkára jellemzően nőket alkalmaznak, bár az álláshirdetések mindkét nemnek szólnak. A közérzetjavító középkorúak sorba állnak a kívánatos állásokért, a cégek válogathatnak köztük, és ha a helyzet úgy alakul, könnyű szívvel lecserélhetik őket.

Fotó: Pixabay.com

HOZZÁSZÓLÁSOK