Egy napon hagyott autóban akár 50-55 Celsius-fok is lehet, ilyenkor pedig valamit tenni kell. A legtöbben egy gyors motorindítást követően teljes erőbedobással kezdik üzemeltetni a klímát, és árnyékba állva, de az autóra rálátva várnak pár percet, amíg kellemesen hűvös lesz az utastér.

Nos, ha éppen a nyaralásunk alatt megtalál minket egy rendőr, és komolyan veszi a munkáját már tölti is a büntetési csekket. 

Ez ugyanis környezetvédelmi okokból sok európai országban tiltott cselekmény

 – írja a vezess.hu

Ugyanúgy vonatkozik a téli hosszú melegítésre, mint a nyári hűtésre, és volt már példa komoly büntetésekre is.

Az osztrák autóklub közlése szerint 2018-ban egy klagenfurti autós 55 eurós (20 ezer forint) büntetést kapott, mert indulás előtt hosszan járatta a motort.

Az ÖAMTC (osztrák autóklub) szerint a sofőrnek még szerencséje is volt, mert általában 75-150 eurós büntetést szoktak kiszabni ezért, de elvileg akár 5000 eurós (1,8 millió forint) bírság is járhatna.

Németországban 10 eurós „csekket” osztanak az álló helyzetben való motormelegítésért,

Svájcban pedig 60 frankos (durván 16 ezer forint) pénzbírságra lehet számítani.

Franciaországban 135 euró a büntetési tétel, melynek érdekessége, hogy már 1963-tól él a szabály.

Belgiumban 130 euró a büntetés.

Az Egyesült Királyságban is előírás tiltja az álló autó motorjának járatását, de az elégtelen szellőzésért is tudnak büntetni. Az Egyesült Királyságban ugyanis, ha az autósok a meleg időben nem használják a légkondicionálót, azzal megszeghetik az ottani KRESZ 237. szabályát.

A szabály kimondja, hogy az autósoknak “megfelelően szellőztetett” kocsival kell közlekedniük, hogy elkerüljék az álmosságot vezetés közben, és ezzel csökkenjen a balesetveszély.

Ha a hatóság az eset vizsgálata a során megállapítja, hogy nem megfelelően volt szellőztetett az autó, akkor a legsúlyosabb esetben akár 2,1 milliós bírságot is kiszabhatnak a felelőtlen sofőrnek. 

Kemény, de nevetséges szabálynak tűnik ez magyar szemmel, egy igazi abszurd angol poén sejlik fel mögötte, hiszen a bizonyíthatósága egy ilyen hanyagságnak nagyjából a nullával egyenlő – írja a lap. 

Magyarországon egyelőre nincs ilyen büntetési tétel,

úgyhogy itt vígan lehet egy helyben szennyezni a környezetet – kivéve persze, ha mi inkább abban a típusba tartozunk amelyik tekintettel szokott lenni mások egészségére.

Érdemes tehát az autó utasterét úgy lehűteni, hogy az ablakokat leengedve kiszellőztetjük az utasteret. Ezt követően a kapcsoljuk be a légkondicionálót, amelyet ha kint nagy a forróság ne állítsunk 20-22 fokra, mert a nagy hőkülönbség nem egészséges.

 

Nincsen többé olcsó autó, megroppant a piac

Napjainkban a legkisebb, legfapadosabb új autó ötmillió forintba kerül, egy üzembiztosnak mondható használt autóért pedig három–négymillió forintot kérnek. Közben a vásárlóerő egyre távolabb kullog a piactól, és maga az autóbirtoklás is megosztó témává válik. Vannak, akik szerint léteznek élethelyzetek, amikor autózni nem választás kérdése, mások viszont azzal érvelnek, hogy aki nem tudja kigazdálkodni egy rendes autó vételárát, annak a fenntartás is keserves lesz. Bővebben>>>