Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A férfiak ugyanekkor 78,2 százalékban szerepeltek, ez négyötödös többséget jelent a javukra.

A hírműsorok társadalmi sokszínűségét - az egyes társadalmi, gazdasági és etnikai csoportok reprezentációját - vizsgáló, 2018 első félévére vonatkozó hatósági tanulmányból az is kiderült, hogy az érintett csoportok együttes megjelenésének aránya 15,3 százalék volt, ami 4 százalékpontos csökkenést jelent az előző félévhez képest.

Az elemzett kategóriákon belül az elmúlt évekhez hasonlóan a gazdaság szereplői jelentek meg leggyakrabban, összesen 38,6 százalékban.

Jelentős médiafelülethez, 27,4 százalékhoz jutottak az inaktív társadalmi csoportok. Közülük ezúttal is a fiatalok (53,1 százalék) és a nyugdíjasok (45,1 százalék) szerepeltek a legtöbbet.

A korábbi 16-ról 21,8 százalékra nőtt a civil szervezetek reprezentációja, ezen belül 52,8 százalékkal továbbra is az országos szervezetek domináltak. Az összesített egyházi adatok alapján pedig ismét a Magyar Katolikus Egyház képviselői szerepeltek a legtöbbször, 49,9 százalékban - tudatta az NMHH.

Kitért arra is, a kisebbségi szereplők 2,2 százalékos arányban jelentek meg a vizsgált műsorokban, ami megfelel a korábbi időszakok átlagának. Közülük a határon túli magyarok 40,4 százalékkal és a romák 33,3 százalékkal álltak az élen.

Közölték, a fogyatékkal élők megjelenése minden műsortípusnál elenyésző volt, összességében 0,2 százalék, azaz ez a társadalmi csoport a médiafogyasztók számára továbbra is gyakorlatilag "láthatatlan" maradt.

A vizsgálat az M1, a Duna TV, a TV2, az RTL Klub, a Hír TV és az Echo TV híradóira, az ATV Híradó és Egyenes beszéd, továbbá a Kossuth Rádió 180 perc, Déli és Esti Krónika című műsorszámaira terjedt ki.

A kép forrása: Pixabay.