Súlyos dolgot tett a UPC - nézze meg, jár-e Önnek pénz!

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbüntette a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t, mivel a szolgáltató közel két hónapon át ellehetetlenítette egy másik szolgáltató elérhetőségét. Az ügyfelek kötbérre lehetnek jogosultak.
Szász Péter, 2018. április 20. péntek, 14:52
Fotó: Napi.hu

A UPC vezetékes és mobiltelefon-előfizetői 2017. július 25-e és szeptember 18-a között nem érték el az On Line System Informatikai és Tanácsadó Kft. (OLS) hálózatában lévő telefonszámokat - írja közleményében a hatóság.

Emellett a számhordozás rendszerének működési sajátosságai miatt a UPC előfizetőinek mintegy 5 százaléka nem tudta hívni azokat az előfizetőket sem, akik hívószámukat az OLS-től hordozták más szolgáltatóhoz.

Súlyosbította a kialakult helyzetet az is, hogy a UPC a hozzá forduló előfizetőket, őket szándékosan félretájékoztatva, a másik szolgáltató ügyfélszolgálatára irányította, arra hivatkozva, miszerint a hiba az OLS hálózatában adódik. Ezzel szemben a vizsgálat feltárta, hogy a sikertelen hívásokat nem hálózati hiba okozta, hanem a UPC saját maga tiltotta le az OLS előfizetők elérését egy, az OLS-el nem rendezett egyéb elszámolási vita miatt.

A UPC a sikertelen hívások miatti előfizetői panaszokat nem tekintette hibabejelentéseknek, azok ellenére sem tette meg a szükséges lépéseket, csak a vizsgálat elindítását követően intézkedett arról, hogy az előfizetői által kezdeményezett hívások egy harmadik szolgáltatón keresztül eljuthassanak az OLS és a további érintett szolgáltatók előfizetőihez.

A szolgálató a késedelmes hibaelhárításért nem fizetett kötbért az előfizetőinek - ami egyébként jogszabályi kötelezettsége lett volna az érintett előfizetők kérése nélkül is -, ráadásul az érintett számok között több olyan is volt, melyek közintézményekhez tartoztak, elérhetőségük sok előfizető számára kiemelten fontos lett volna társadalmi szerepük és jelentőségük miatt (önkormányzat, idősek otthona, háziorvosi rendelő).

A UPC hozzávetőleg 22 ezer telefonszám elérhetőségét nem - vagy legalábbis nem teljes körűen - biztosította, több mint 38 ezer hívás sikertelen volt, ami összesen több mint 4 ezer UPC-előfizetőt érintett.

Nézze meg, jogosult-e kötbérre!

Az NMHH az eljárás nyomán csak azon 31 előfizető vonatkozásában kötelezhette a UPC-t a hiba késedelmes elhárítása miatti kötbérfizetési kötelezettségének teljesítésére, ahol a UPC a hiba bejelentőjét be tudta azonosítani, mivel a bejelentésben az OLS mint érintett szolgáltató szerepelt.

Az NMHH felhívja ugyanakkor valamennyi érintett UPC-előfizető figyelmét, hogy ha a fent megjelölt időszakban sikertelenül próbáltak hívni az OLS hálózatában lévő vagy onnan elhordozott számot, és ezzel kapcsolatban a UPC felé hibabejelentést tettek (kizárólag ebben az esetben), de a szolgáltató részükre kötbért nem fizetett, ezt mindenképpen jelezzék a szolgáltatónak.

A jogszabályok alapján ugyanis a késedelmes hibaelhárítás miatt a szolgáltató köteles kötbért fizetni a hiba kijavítására nyitva álló 72 órás határidő eredménytelen elteltétől számítva minden megkezdett késedelmes nap után egészen a hiba elhárításáig, azaz 2017. szeptember 18-ig bezárólag.

- írja az NMHH, amely szolgáltatóra 48 millió forint bírságot szabott ki.

Jogszabályi háttér

Az európai uniós és az annak megfelelően elfogadott hazai szabályozás alapján a telefon-előfizetőknek bármely, az úgynevezett nemzeti számozási tervben található számot fel kell tudni hívni, függetlenül attól, hogy az melyik szolgáltató hálózatában van. A hazai jogszabályok ennek érvényesülése érdekében kötelezettségként kifejezetten elő is írják a szolgáltatók számára az együttműködést közvetlen megállapodásokkal vagy közvetítő szolgáltatók közbeiktatásával. Ha egy számot egy másik hálózatba hordoztak, a hívó fél szolgáltatója köteles gondoskodni arról, hogy a hívás a megfelelő szolgáltatóhoz legyen irányítva.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Agar, 2018.04.23 07:47

@tarosPifta: sajnos van, ahol még mindig zsebben tartják a közös képviselőt és az nem ad engedélyt más szolgáltatónak a lakótelepen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarosPifta, 2018.04.20 18:35

Úgy látom, a júpíszi a büdös életbe sem változik meg, ugyanaz a szemét cég marad, mint volt a 90-es évek monpolhelyzetében. És már akkor lemondtam, amikor még nem volt másik.
Amikor jött a DIGI, elsőként szerződtem velük a lépcsőházban.
Annyira haragszom a UPC-re, hogy több mint 20 éve nem enyhült a mérgem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html