A Wirtschaftswoche magazin és Handelsblatt különszámban állította fel az 500 legnagyobb tőzsdén jegyzett európai vállalat rangsorát. A Mol egyetlen magyar cégként került föl a 2003. évben elért árbevétel alapján a listára. Az összesítés legelőkelőbb helyeit olajipari cégek, biztosítók és autógyárak foglalják el az árbevétel alapján. A magyar olajvállalat a 2003. évi 5747 millió eurós forgalma alapján Európa 281. legnagyobb társasága lett. Ezzel olyan vállalatokat előzött meg, mint a Porsche, amely 5582 millió euró értékű eladást ért el. Megelőzte a tisztítószereiről (a hazai piacon például a Calgon, illetve a Vanish) ismert Reckitt-Benckisert, amely 5270 millió eurós forgalmat tudott felmutatni. A szektortárs lengyel PKN-nek 5171 millió eurós forgalma volt, amivel csupán a 303. helyet tudta megszerezni. A Molnak az összeállítás 3344 millió eurós piaci értéket számolt ki – ez vélhetően a mostani 8 ezer forinthoz közeli árfolyamra vonatkozik, nem pedig a 2003. decemberi 6315 forintra –, amelyet tekintve a telefonkészülékeket gyártó Sagem (3286 millió) vagy az Air France (3403 millió) hasonló nagyságrendű hozzá és a 293. helyet érte el vele a magyar olajtársaság. A legelőkelőbb helyezést a cég a nyereségességi rangsorban érte el. A 383 millió eurós eredmény a 171. helyhez volt elég, ami kiváló eredmény például a PKN 209 milliójához képest, elmarad azonban az OMV 392 millió eurójától. A német lapok a dolgozói létszám alapján is felállították rangsorukat. A Mol 15 866 alkalmazottjával a 347. helyet érte el, ami az összes helyezése közül közül a „legrosszabb”, ez azonban inkább dicséretére válik, hiszen valójában a cég hatékonyságára utal. Ennek alapján hasonló méretű, mint a sportruházatot gyártó Adidas-Salomon (15 868 fővel) vagy a PKN, amelynek 15 133 alkalmazottja van, viszont ezen a területen magasan veri a magyar olajtársaságot az OMV, amely esetében alig 6137 dolgozó termel majd 110 millióval több eredményt. A brit BP 200 600 millió eurós forgalmával lett aranyérmes. A második a DaimlerChrysler 136 437 millió euróval, a bronzérmet a holland Royal Dutch (106 132 millió euró) szerezte meg. A piaci érték alapján összeállított listát is a BP vezeti, az olajtársaságot jelenleg 158 544 millió euróért lehetne megvásárolni, a HBSC 135 136 millió eurót ér, a harmadik helyen álló Vodafone pedig 128 736 millió euróért vihető el. A BP 8855 millió eurós nyereségét számítva is maga mögött hagyta az egész kontinenst, követői a listán a HBSC (7568 millió) és a Total (7025 millió) lettek.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!