A Microsoft beismerte a totális vereséget

A Microsoft nem tudta legyőzni a Google-t. A 6,2 milliárd dolláros veszteség beismerésével leradírozta az erre a negyedre jutó nyereségét.
Kasnyik Márton, 2012. július 3. kedd, 11:45

Nem jött be az évekkel ezelőtti próbálkozás, hogy a cég betörjön az internetes reklámüzletbe - ismerte el a Microsoft tegnap, amikor is bejelentette, egy 6,2 milliárd dolláros goodwill leírást hajt végre a 2007-ben felvásárolt aQuantichoz kapcsolódó költségeken. Ezzel a Microsoftnak gyakorlatilag nem marad nyeresége a vállalat most befejeződött negyedik pénzügyi negyedévében.

A netes szoftveróriás éveken keresztül rengeteg pénzt ölt abba, hogy a Google vetélytársa lehessen az internetes reklámok és a keresési találatok terén - a Bing keresővel fémjelzett próbálkozás azonban látványos kudarcot hozott. Az aQuanticot egyébként a most leírt tételnél éppen hogy drágábban, 6,3 milliárd dollárért vásárolták meg öt évvel ezelőtt, a leírás tehát gyakorlatilag az akvizíció teljes csődjének beismerése.

Szakértők szerint a felvásárlás idején a Google és a Yahoo versenye felhajtotta az árakat az iparágban, ezért a Microsoft valós értékének többszörösén - az elve magas részvényárfolyamhoz képest 85 százalékos prémiummal - vásárolhatta csak fel az apró netes reklámcéget. A remélt növekedést azonban nem hozta meg az akvizíció, az eMarketers becslése szerint a Google idén a netes reklámpiac 78 százalékát uralta, a Microsoftnak pedig 11,5 százalék maradt. A befektetőket is egyre jobban aggasztotta a részleg borzalmas teljesítménye, az utóbbi három negyedévben ugyanis a netes divízió 2,1 milliárd dolláros árbevételére 1,5 milliárd dolláros üzemi veszteség jutott. Steve Ballmer vezérigazgató azonban továbbra is optimista, és sokat remél a Facebookkal tervezett együttműködéstől.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

darthwader, 2012.07.03 12:10

Nem baj, a kis cégnél dolgozó haverok, golftársak jó nagy pénzt kaszíroztak a történeten amiből biztos vissza is csorgott egy kevés.

Végül is csak a részvényes szív, de a Facebook kibocsátás (az irreális ár) óta tudjuk, hogy teljesen hülyére lehet venni, úgysem tud semmit sem csinálni.

wader
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html