A Porsche vezére vezetheti a Volkswagent

Laphírek szerint ma nevezik meg a dízelmotor botrány miatt lemondott Martin Winterkorn utódját a Volkswagennél. A konszern vezérigazgatói posztjának várományosa állítólag Matthias Müller, a Porsche AG vezetője. A Volkswagennél eközben hullanak a fejek, úgy hírlik, hogy kész megválni a vállalattól a VW fejlesztési részlegének igazgatója és amerikai vezetője is.
Inforádió, MTI, 2015. szeptember 25. péntek, 11:01
Fotó: Reuters

Mindhárom nemzetközi hitelminősítő rontást valószínűsítő negatív kilátásra helyezte a Volkswagen elsőrendű adósi besorolását. A Fitch Ratings után a Standard & Poor's és a Moody's is változtatott tegnap az autóipari csoport besorolásán. A dízelmotor botrány miatt kialakult negatív vállalati imázs a hitelminősítők szerint hosszú ideig fennmaradhat, és ez gyengítheti a cég piaci pozícióit, márkaértékét és fogyasztói ár/érték- megítélését, végső soron pedig hatást gyakorolhat a Volkswagen jövedelmezőségére is.

"Az autógyártás az egyik vezető és kulcságazata a német iparnak, és ezen belül is a VW áll az élen" - mondta az Euronews összeállításában Martin Gornig a német gazdaságkutató intézet professzora, hozzátéve, a kérdés most az, hogy miként tudják csökkenteni a károkat. Az egyik megoldás a tesztek átláthatóbbá tétele és az állam ellenőrző szerepének növelése lehet.

A cégnél hullanak a fejek: szerdán lemondott posztjáról a vezérigazgató, Martin Winterkorn. Utódját valószínűleg pénteken nevezik meg, lapinformációk szerint a legnagyobb esélyes Matthias Müller, a Porsche AG vezérigazgatója. A német hírügynökség a konszern köreiből úgy értesült, hogy távozik Wolfgang Hatz, a Porsche kutatási igazgatója és Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztésért felelős igazgatósági tagja. A Spiegel úgy tudja, hogy kész megválni a vállalattól Heinz-Jakob Neusser, a VW fejlesztési részlegének igazgatója és Michael Horn, a Volkswagem amerikai vezetője, aki a hét elején még arról beszélt, a bizalom visszaszerzése mellett kötelezte el magát.

Az Európai Bizottság csütörtökön arra kérte a tagállami hatóságokat, vizsgálják ki, hogyan érinti a csalás az unióban forgalomban lévő autókat.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az esetleges hazai ellenőrzésről a következőket mondta: "nem tervezünk vizsgálatot, miután Magyarország legnagyobb munkaadójáról és adófizetőjéről van szó, a gyár sorsa kifejezetten fontos a kormány számára, mi abban vagyunk érdekeltek, hogy a helyzet mihamarabb tisztázódjon, és az autóiparban a Volkswagen-csoport szerepe, helye legalább olyan erős legyen, mint volt."

Csütörtökön a hét eleji nagy zuhanás után 0,6 százalékos pluszban zártak a Volkswagen papírjai a tőzsdén - szakértők elképzelhetőnek tartják, hogy pár nap alatt lecsengett a pánik.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK