A VW-csoport 50 millió eurót is fizethet a spanyol államnak

A szén-dioxid-kibocsátási értékeket érintő csalás miatt a Volkswagen-csoport 50 millió eurót is fizethet Spanyolországnak, mert az állam autónként 1000 euróval támogatta az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását - jelentette be José Manuel Soria spanyol ipari miniszter a spanyol közszolgálati rádiónak adott interjújában csütörtökön.
MTI-Eco, 2015. november 5. csütörtök, 14:49
Fotó: MTI/EPA

A politikus elmondta: a vállalat tájékoztatta arról, hogy a szén-dioxid-kibocsátás manipulálásában világszerte érintett 800 ezer autó közül 50 ezret Spanyolországban értékesítettek. Ha ezek közül minden egyes autót támogatással vásároltak akkor az azt jelenti, hogy VW-csoportnak 50 millió eurót kell fizetnie az államnak - érvelt a miniszter, hozzátéve, hogy a cég vállalata a pénz visszafizetését a manipulált autók után.

A PIVE-terv nevű, 2012 óta létező spanyol támogatási program lényege, hogy aki használt autóját környezetbarát gépkocsira cseréli, az 2000 eurós (626 ezer forint) kedvezményt kap, amelyet a kormány és a bekapcsolódó cégek fele-fele arányban állnak.

Amikor kiderült, hogy a VW-csoport 11 millió dízelüzemű járművébe telepített olyan szoftvert, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások, a spanyol kormány azonnal követelte a vásárlóknak nyújtott állami támogatás visszafizetését a cégtől.

A vállalat azonban ezt vitatta, és azzal érvelt, hogy ők a nitrogénoxid-kibocsátásra vonatkozó adatokat manipulálták, a szén-dioxid-kibocsátási értékeket nem. Márpedig ez utóbbi volt az alapja a spanyol kormány autóvásárlási támogatásának.

Csakhogy a Volkswagen belső vizsgálata, amelynek eredményét a héten tették közzé, kiderítette: 800 ezer autó esetében a gyártó által megadott szén-dioxid-kibocsátási értékek nem egyeznek meg a fékpadi tesztek során mért értékekkel, vagyis az érintett járművek többet fogyasztanak a gyári értékeknél.

Az újabb hamisítási botrányban a Volkswagen Polo, Golf, Passat, az Audi A1-es és A3-as, a Skoda Octavia, a Seat Leon és Ibiza modellek lehetnek érintettek.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK