Akár 78 milliárd eurós veszteséget okozhat a botrány a Volkswagennek

A Volkswagen közölte, a korábban vártnál hosszabb ideig eltarthat az emissziós teszteken történt manipulációk kivizsgálása, ami persze sem a részvényeseknek, sem a vállalat dolgozóinak, sem pedig a vásárlóknak nem jó hír, hiszen hónapokig eltarthat még a bizonytalanság. Eközben a Credit Suisse 169 euróról 82 euróra vágta vissza a papírokra vonatkozó célárát.
portfolio.hu, 2015. október 2. péntek, 09:58
Fotó: Reuters

Hét órán át tartó tárgyalást követően a Volkswagen felügyelőbizottsága közölte, legalább néhány hónapig eltarthat, hogy teljes körben kivizsgálják a káros anyag kibocsátási értékek manipulálásában érintett motorokat.  A Reuters meg nem nevezett felügyelőbizottsági forrásokra hivatkozva azt írta, a maratoni tárgyaláson szó esett a potenciális költségcsökkentési és cash flow növelési lehetőségekről, melyek a csalás miatt várhatóan keletkező kiadásokat fedezné. A tárgyaláson részvények kibocsátása, mint forrásbevonási lehetőség is szóba került  - írja  a Portfolio.

A vállalat kilátásait övező bizonytalanság a Volkswagent követő elemzők helyzetét is megnehezíti. A Credit Suisse például óriásit vágott célárán, a korábbi 169 euróról 82 euróra csökkentette a részvényekre vonatkozó fair érték becslését.

A Credit Suisse hangsúlyozza, a botrány összességében 23-78 milliárd euró közti költséget okozhat a vállalatnak, ebben benne vannak a bírságok, valamint a visszahívások költségei is. A bank elemzői megjegyzik továbbá, hogy egyre nagyobb kockázatokat látnak a cég pénzügyi részlegénél.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bulemia, 2015.10.03 14:22

@Zodiakus: Tudom, akkor is éltem, most is élek.

Az, ami nálunk kapitalizmus címén kerül be a történelembe, nem volt más, mint cinikus rablássorozat, előre megfontolt szándékkal végrehajtott népkifosztás, amelyben a prímet a magukat nemzetinek nevező aljadékok vitték.

Meglepetés nem lesz - össztérsadalmi szempontból egyértelműen a szocializmus volt a jobb. Egyéni szempntból - a sajátomra is gondolok - nagy előnyöket nyújtott ez a 25 év. Meg óriási veszteségeket s hozott.

Kulturális értelemben e negyedszázad egy nagy csapás. Összeomlott a magyra kultúra, olyan mérhetetlen csődtömeggé vált, amelynek színvonala nem mérhető. Alig van - művészi értelemben véve - normális színház, a könyvkiadás a sok jó magyar mű ellenére is szemétlerakóhely, a digitalizális eltűntette a hagyományos és szép kiadványokat létrehozó nyomdákat, a filmművészet siralomház ( a közszolgálatinak csúfolt televíziók, ha valami jót akarnak mutatni, akkor a havanas -hetvenes-nyolcvanas évek alkotásait tűzik műsorra, azokat az évekét, amelyben a magyarság nem is létezett! ), a közművelődés meghalt.

A magyar gazdaságról sokszor és sokat elmondtak, az én mondandóm annyi: visszatért a feudalizmus.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2015.10.03 11:26

@Bulemia: És....és jobb lett a világ???
Tudod itt kb 40 évig szocializmus épülgetett,most 25 éve más rendszer van.No,majd valaki 15 év múlva kasszát csinál,melyik volt a jobb,haladóbb.Ha pártatlan,igazságos lesz akkor lesznek meglepetések....
Visszatérve a VW bulira.Ha csalt akkor fizessen!!!Tisztázni kell a helyzetet.
Vagy a környezetvédelmi előírások túl szigorúak,vagy a VW spórolt egy kicsit ezzel a csalással.(olcsóbb katalizátor)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.10.03 08:45

@Zodiakus: Ez a modern capitalism's.

Amiben te is felnőttél, az az a rendszer volt, amelyben egyaránt lopoot/elstúrt minden lehetségest a vezető és a vezetett.

A hozzáállás azonban megmaradt: ha ma megnézel egy építkezést - legyen az útépítés avgy házfelújítás - ugyanazt látod, mint 20-30-40 éve. Reggel hosszú reggeli, tízkor hosszú tízórai, délben hosszú beed, majd kis szieszta...Közben a sok emberből dolgozik egy-kettő.

Mindig van azonbn legalább egy irányító, felügyelő. A közszolgáltatóknál lehet ezt kitűnően megfigyelni.

Üdv a soha el nem tűnt szocializmusban!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2015.10.03 06:46

Azért Piech Winternkorn kritikájának az egyik alapja a kínai VW szereplés volt, szerintem ő elég jól otthon van a Volkswagen belső ügyeiben.
Nem csak az augusztusi, hanem az éves VW márka eladása is visszaesett 10%-kal 2015-ben, ha ez nem romlik akkor is -300 ezer, + Audi -6% -a eddig még -35 ezer, a Skoda is mínuszos.
A Great Wall növekedése mögött pont az van, hogy gyorsan reagált a piaci -változásra, 7-8 SUV-ból áll a kínálata szemben a Tiguannal és az importált Touareggel.Ezért nőtt éves szinten 70%-kal a Haval (al)márka értékesítése, beáldozva a hagyományos szgk-kat és a pick-upokat is 30%-kal a teljes Great Wall.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

pecskeke, 2015.10.02 18:02

@pecskeke: 3-4ezer elírás, 3-400ezer akart lenni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html