Végh Richárd a Reuters kelet-európai beruházási rendezvénysorozata keretében elmondta, hogy bizonyos reformok végrehajtása és néhány nagy nyilvános kibocsátás után az MNB biztosan megkezdi részvénycsomagjának leépítését, de azt még nem lehet pontosan tudni, hogy a jegybank teljes 76 százalékos részesedésén túl akar-e adni.

Az MSCI Hungary indexben három, a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat szerepel, amelyek a tőzsdei kapitalizáció 85 százalékát adják. Az a cél, hogy számuk öt éven belül minimálisan ötre, de lehetőleg nyolcra emelkedjen - hangsúlyozta Végh Richárd. Amennyiben öt-nyolc valóban likvid blue chip forogna a tőzsdén, lényegesen emelkedne a kapitalizáció és a forgalom.

A tőzsdére kerülő nagy cégek közt lehetnek állami vállalatok, magántársaságok, mint például bankok, ingatlanfejlesztők és közlekedési vállalatok - mondta Végh Richárd. Hozzátette: a legversenyképesebb magyar tőzsdei cégek valaha mind állami vállalatok voltak, és több állami cég is van, amely követheti őket.

Végh elmondta, hogy örülnének, ha a Wizz Airt, Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságát London után a Budapesti Értéktőzsdére is bevezetnék. A Wizz Air magyar indexeken vagy feltörekvő piaci indexeken keresztül olyan befektetőket is elérne, akikhez Londonban nem tud eljutni - mondta a BÉT vezérigazgatója.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!