Herbert Diess szerint a VW márka mindenképpen ki fogja heverni azt a kárt, amit a dízelbotrány okozott neki. Egy hasonló krízist a vállalatok általában 12-18 hónap alatt szoktak kiheverni - mutatott rá. A Volkswagen lényegi átalakítása "legalább két járműgenerációt" vesz majd igénybe - mondta, hozzátéve, az autóiparban általában hétévente kerül sor egy generációváltásra.

El kell döntenünk, mibe akarunk invesztálni a jövőben és mibe nem, mi az, amiből ki kell szállni és mi az, amire tovább lehet építkezni. IT-mérnökökre mindenesetre nagy szükségünk lesz, mégpedig sokra, és az akkumulátor-technológia is egyre nagyobb jelentőségre fog szert tenni - mondta.

A Volkswagen okosan teszi, ha az elkövetkező években fokozott figyelmet szentel a lítium-ion akkumulátor technológia fejlesztésének - mutatott rá, hangsúlyozva, hogy "erre nagyon oda kell figyelni, mert az akkumulátor adja az (elektromos) autók értékének 30-50 százalékát". Az persze más kérdés, hogy mindent magunknak kell-e csinálnunk, vagy sem - jegyezte meg.

A lapnak adott interjúban Herbert Diess elmondta, nagyon meglepte a hír, hogy a braunschweigi ügyészség ellene is nyomozást indított a dízelbotránnyal kapcsolatban. "Mindenkor és minden helyzetben helyesen jártam el" - szögezte le, hozzátéve, hogy a visszalépés gondolata éppen ezért soha meg sem fordult a fejében.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!