Ahogy eddig már megszokhattuk, számos egyszeri tétel nehezíti mind a bázissal, mind a korábbi negyedévvel való összehasonlítást, annak ellenére, hogy a cég üzleti tevékenysége 2009 júliusa óta kizárólag a média üzletágra korlátozódik. Most ráadásul még az is nehezíti az eredmények értékelését, hogy a tavaly megkezdett átfogó szervezeti reorganizáció nyomán több tevékenységet is megszüntettek.

A cégcsoport konszolidált árbevétele 388 millió forintot tett ki az időszak során, ami 31 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi értéknél. A visszaesést a gyorsjelentés elsősorban a rádiós piacról való kivonulással magyarázza (ez 290 millió forintos bevételkiesést jelentett), ezt a hatást azonban részben ellensúlyozta csak a konszolidációs körbe került bolgár és román operáció, valamint az EMGEvent üzletágnak az egy évvel korábbihoz képest magasabb időszaki árbevétele.

A működés továbbra is veszteséges EBITDA-soron, itt azonban javulás látszik, az első negyedévi 119 milliós mínusz 29 százalékkal alacsonyabb a bázisidőszakban elért veszteséghez képest. Az adózott eredmény mintegy 150 milliós mínusz lett, ami 23 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi veszteségnél, ezt, valamint az EBITDA-soron mutatkozó javulást a társaság a reorganizáció során megvalósított költségcsökkentésekkel magyarázza.

A konkrét eredményeknél most fontosabb az, hogy a reorganizáció keretében végrehajtott intézkedések mikorra lesznek képesek nyereségessé tenni a működést. Az egyik fő feladat jelenleg a meglévő, a Sziget Kft-beli és egyéb részesedéseket terhelő, mintegy 805 millió forintos tőkeösszegű kötelezettségek refinanszírozása. Ennek érdekében a Sziget Kft. kisebbségi tulajdonosaival szorosan együttműködik a cég egy, várhatóan a nyár közepéig lebonyolításra kerülő kötvénykibocsátásban. A kibocsátás alapja és fedezete egyrészt a Sziget Kft. működése és az abból származó eredmény, másrészt az Est Media egyéb médiatevékenységéből származó eredmény lesz. Ha a forrásbevonás fent említett módja sikertelen lesz, 2012. június közepétől nyilvános pályázatot ír ki az Est Media a Sziget Kft-beli részesedésének értékesítésére.

Pankotai Csaba, a cég vezérigazgatója az eredményekről azt mondta: "2012 első negyedévében tovább folytatódott a 2011-ben megindult reorganizáció. Mostanra a legfontosabb feladatok az összezsugorodott piachoz idomuló, fenntartható költségszint elérése, a sales tevékenység megerősítése és a cégcsoport nagy presztízsű márkáinak újjáépítése maradtak. Ennek egyik kulcs eleme egy teljesen új értékesítési csoport felállítása volt. Jól szervezett, stratégiai megközelítésű munkájuk eredménye már a második negyedévben meg fog mutatkozni és az év második felére jelentős árbevétel emelkedést jelent majd a vállalatcsoportnak".

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!