Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Az európai tőzsdeindexek mindenesetre komolyabb mínuszokkal zártak: londoni FTSE-100 1,2, a frankfurti DAX 1,4, a párizsi CAC-40 pedig 1,3 százalékot esett. Mivel a kínai félelmek domináltak, ezért érthetően a nyersanyagtermelő vállalatok és az autógyártók szenvedték meg a napot a leginkább. Előbbiek a londoni indexet húzták le, a kínai vasérc-kereslet csökkenéséről szóló spekuláció miatt a BHP Billiton 4 százalékot, a Rio Tinto pedig 4,1 százalékot zuhant, és hasonló mértékben vesztett értékéből az Anglo American is; az ArcelorMittal Párizsban 3,6 százalékot esett.
A kínai benzinár-emelés hírére pedig a német autógyártókat akarta mindenki eladni, a Daimler, a BMW, a Volkswagen és a Porsche egyaránt 4-5 százalékot gyengült. A Peugeot árfolyama viszont még ennél is rosszabbul alakult, 6,2 százalékot zuhant. A bankszektor nagy része is pirosban maradt a nap végére, bár a mínuszok ezúttal nem volt olyan nagyok: a BNP Paribas kurzusa 1,9, a Deutsche Banké 1,3, a kínai piacon leginkább kitett HSBC-é pedig 2,2 százalékkal morzsolódott le. A nagyobb cégek közül egyedül a német kiskereskedő Metro volt képes meglepő, 1 százalékos emelkedésre, pedig a negyedéves jelentése nem volt túl derűs.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Már szemmel is látható mennyiségű kompozitot (szálerősítésű műanyagot) használnak az autókban, és most nem a szénszálas dekorbetétekre kell gondolni, hanem a prolipropilén és üvegszál...