Az igazgatóság által elfogadott új stratégia a „fókuszált növekedés stratégiája" nevet viseli. A stratégia eredményeként a társaság 2015-re szeretné elérni, hogy az árbevétel legalább elérje a válság előtti szintet, de mindezt jóval magasabb eredményesség mellett. (Ez a jelenlegi 35 milliárd forint helyett egy 55-60 milliárd forintos árbevételű cégcsoportot jelentene.)

A társaság hétfőn hozta nyilvánosságra gyorsjelentését - erről részleteket itt olvashat.

A stratégia szerint a társaság a jövőben is a meglévő vevőkörére alapozná növekedését, azonban azokkal mélyebb integráció kiépítésére törekszik többek között közös fejlesztési programokkal. A cég el szeretne mozdulni a magasabb hozzáadott értékű termékek irányába, cél a nagy volumenben készre gyártott alkatrészek arányának növelése, ahol lehet a Rába IPR márkanév használatával. A fókuszt az árbevétel növeléséről az eredmény növekedésére kívánja helyezni a társaság. Eközben újraindítanák a használaton kívüli ingatlanok hasznosítását, ebben jelentős előrelépés lehet, hogy a Győr belvárosában elhelyezkedő 40 hektáros telek ismét igény és tehermentes, az Engel-szerződést felmondta a Rába.


A futómű üzletág számára a stratégián belül cél az, hogy az első vagy második számú beszállítói pozíciót tudjon elérni a Rába a nagyobb vevőknél. A komplett futóművek esetében a hangsúly a nagy teljesítményű komplett mezőgazdasági futóművek, az autóbusz futóművek és a speciális off-road futóműveken lesz.


Az alkatrész üzletágban az elsődleges cél a jelenlegi vevőkör kibővített szolgáltatási körrel való kiszolgálása. A Rába kibővítené vegyesvállalati partnerével az együttműködés körét, a fő cél a nyugat-európai autóipari beszállítói láncba való bekapcsolódás. A Jármű üzletágban a cél, hogy projekt üzletből folyamatos működést biztosító hazai speciális jármű szolgáltatóvá lépjen elő a cég. Ennek része lehet a hazai autóbusz rekonstrukciós programba való bekapcsolódás is.


Az organikus növekedésen felül a cég kitörési lehetőséget lát az orosz piacon, akár egy oroszországi operáció helyi járműgyártókkal történő közös létrehozásán keresztül is. Ilyen pont lehet még a sikeres futómű projektet imázsának kikanázása is, s a Rába továbbra is gondolkozik Európában egy alacsony kockázatú, nem nagyméretű cég akvirálásában. Szintén kitörési pont lehet a hazai buszprogramba való bekapcsolódás.


A stratégia finanszírozásához megfelelő forrásokat biztosíthat egyrészt a működésből befolyó cash-flow, másrészt az ingatlanvagyon hasznosításából befolyó összegek.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!