A támogatásokat hatékonysági mutatókhoz, megtérülési követelményekhez kívánja kötni a szaktárca. A vissza nem fizetendő támogatások helyett egyre nagyobb szerepet kap majd az eredményesebb gazdálkodásból visszafizethető kölcsön. A kisvállalkozások egy része már ma is megfelel a banki finanszírozás követelményeinek, a költségvetési eszközök tehát jobban koncentrálhatók a pénzintézeti ügyfélkörbe még be nem kerülő cégekre. Az előterjesztés szerint korszerűsíteni kell a mikrohitel intézményét is. A jelenlegi feltételekkel évenként 8-10 milliárd forint állami forrást igényel a program, miközben a működtetés struktúrája, költséghatékonysága megkérdőjelezhető. A hitel céljára szolgáló források és a működtetés költségei összekeverednek. A finanszírozást állami forrás helyett a kereskedelmi bankok, takarékszövetkezetek szerepvállalására kellene alapozni. Az állami forrás így csak a hitelekhez szükséges garanciavállalásra, kamattámogatásra korlátozódna. Az előterjesztés az eddigieknél nagyobb szerepet szán a kockázati tőketársaságok érdemi befektetéseinek, a hitelfelvételt is megkönnyítő vállalatminősítés rendszerének - írta az MTI.
QP | Quality Placement

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!