Nagyot esett a német ZEW gazdaságkutató befektetői várakozásokat tükröző bizalmi indexe májusban: az előző havi 49,7 pont helyett csak 46,4 pont lett. A Bloomberg által megkérdezett elemzők 49 pontot vártak. Az OTP piacán tegnap már maga a bank is erősítette a vevői oldalt, a közgyűlési felhatalmazás alapján ugyanis a társaság 123 ezer darab sajátrészvényt vásárolt. A papírokhoz 3815 forintos átlagáron jutott hozzá a bank. A felhatalmazás 28 millió darab, árfolyamértéken számolva több mint 110 milliárd forintnyi részvény megvásárlására szól. OTP sajátrészvény állománya a tegnapi vétellel 11 millió 87 ezer 590 darabra nőtt. Mint minden évben, idén is élt részvénylehívási lehetőségével az OTP vezérkara. Csányi Sándor részvénycsomagja 200 ezer darabbal bővült, az elnök-vezérigazgató immár 1 millió 974 ezer 945 OTP papír tulajdonosa, melyek értéke a részvényárfolyam száguldásának köszönhetően megközelíti a 8 milliárd forintot. A vezérigazgató-helyettesek 115-158 ezer részvényt hívtak le, amivel 11 millió alá csökkent a bank sajátrészvény-állománya. Meglepő módon a Wolf László, az utóbbi időszak sikeres akvizíciót levezénylő vezérigazgató-helyettes eddig nem élt opciós jogával. Áprilisban az előző havi 1,7 százalékról 2 százalékra nőtt az eurózóna év/év alapon mért inflációja, ezzel elérve - idén először - az Európai Központi Bank által megszabott felső határt. A várakozásoknak nagyjából megfelelő havi növekedés 0,4 százalékos volt. A maginfláció – amelyben nincsenek benne az energia-, az élelmiszer-, az alkohol- és a dohányárak – havi szinten 0,5, éves szinten 1,8 százalék lett – közölte az Eurostat. Az EU statisztikai hivatal szerint a drágulásért főleg a szolgáltatási szektor 2,5 százalékkal emelkedő árai felelnek, ezen belül elsősorban az egészségügyi kiadások. mostanában elszabaduló olajárak majd csak a következő hónapok inflációjában mutatkoznak meg, áprilisban az eurózóna energiaszektorában 2 százalékos volt az éves drágulás. A valutaövezet országai közül a legjobban, 3.1 százalékkal, Görögországban ugrottak meg az árak, Finnországban viszont 0,4 százalékkal visszaestek az egy évvel korábbi szinthez képest. A Siemens AG egyelőre nem tudja megbecsülni a budapesti 4–6-os vonalra is szánt Combino típusú villamosaival kapcsolatos problémák pénzügyi terheit. A német gépipari és elektronikai konszern cégnek a kerékművek kivételével mind a 450, világszerte értékesített hibás villamost újjá kell építenie. A Siemens szóvívője szerint jelenleg nem tudnak pontos pénzügyi becslést végezni a kiadásokat illetően, de a járművek javítására képzett 368 millió eurós céltartalék nem fedezi a költségeket - írja a német Rheinische Post. Az év elején a müncheni cég bejelentette, hogy több európai városban 120 ezer kilométer után óvatosságból kivonták a forgalomból villamosait, az alumínium vázszerkezettel kapcsolatos hibák miatt. A Budapesti Közlekedési Rt. a Nagykörúton készült forgalomba állítnai 40 Combino típusú villamost, 37,3 millárd forintért; a problémák megoldására a BKV áprilisban haladékot adott a Siemensnek.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!