A NABI Rt. mai, felfüggesztett közgyűlését követő sajtótájékoztatón - az eredményadatok ismertetése mellett - elhangzott: ha a cég megnyerné a Volán-tendert (aminek ma lesz az eredményhirdetése), lehetséges, hogy az angliai Optare-üzemben gyártanák le a járműveket, s akár magyar alkatrészeket is felhasználnának hozzájuk. Tovább folyik a per a buszok kompozit karosszériáját szállító TPI Compositesszel, ám Rácz András, a NABI vezérigazgatója bízik benne, hogy sikerül peren kívül megegyezni. Mint ismeretes a NABI tavaly a New York-i szövetségi bíróságon beperelte a TPI-t, a kompozit karosszéria kifejlesztőjét, mivel az nem hajlandó az 1998-as szerződésben vállalt feltételekkel átadni a technológiát és know-how-t. A NABI kaposvári üzemének átadása októberben várható, ezért a Santa Monica városának szállítandó kompozit-buszok karosszériáját valószínűleg az Egyesült Államokban gyártják majd le. A NABI részvényesei azért döntöttek a közgyűlés felfüggesztése, illetve egy hónap múlva történő folytatása mellett, mert a könyvvizsgáló nem juttatta el időben a társasághoz az auditált beszámolót.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!