A felek által kötött megegyezés kapcsán mind a NABI, mind pedig a TPI megelégedésének adott hangot a megállapodás, valamint a technológia átadására vonatkozóan. A NABI még tavaly decemberben nyújtott be keresetet a New York-i szövetségi bíróságon a Rhode Island-i cég ellen, mivel az a szerződéses kötelezettségek ellenére megtagadta bizonyos technológiák és a hozzákapcsolódó know-how átadását. A legutóbbi tárgyaláson az ügyet tárgyaló bíró felhívta a TPI képviselőjének figyelmét, hogy meglehetősen kedvezőtlen kimenetelre is számíthat a perben, ami nyilván megfelelő nyomásgyakorlás volt az alperesre, hogy a korábbiaknál konstruktívabban álljon hozzá egy peren kívüli megállapodáshoz. A most megszületett egyezség szerint az USA távolsági autóbuszok (coach) piacán a NABI lemond a kompozit technológiával kapcsolatos exkluzív jogokról (ezen a piacon a NABI jelenleg nincs jelen). Az egyezség részletesen szabályozza a kompozit technológia, illetve know-how átadásának módját - tudtuk meg Érsek Ákostól, a NABI szóvivőjétől. A tervek szerint az első kompozitbuszokat 2002. januárjában kezdik el gyártani Kaposváron, s a megállapodás értelmében a NABI által fizetendő royalty nem egy bonyolult képlet alapján kerül meghatározásra, hanem fix összeg lesz. Az első 500 kompozit technológiás autóbusz után viszont nem kell royaltyt fizetnie a NABI-nak.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!