A hagyományos médiára számolt magyar reklámtorta értéke ugyanis az első öt hónapban csaknem 150 milliárd forint volt - a Mediagnozis listaáras költés alapján számolt adatai szerint. Ez nominálisan 20 százalékkal haladja meg 2002 azonos időszakának 124 milliárd forintját. Az öthavi adat a fogyasztói inflációval korrigálva csaknem 15 százalékos reálnövekedést jelent. Ez az érték jóval magasabb a lakossági fogyasztás bővülésénél. A KSH adatai szerint a magyarországi kiskereskedelmi forgalom volumene csaknem 10 százalékkal haladta meg 2003 első három hónapjában az egy évvel korábbit. A hirdetési szempontból különösen fontos élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma nyolc százalékkal gyarapodott az első negyedévben. A havi bontás szerint az idén az első két hónap gyengébb forgalombővülést hozott, majd márciusban gyorsult az ütem. Áprilisban egyenesen szárnyalt a költés, az év/év alapon számolt bővülés 31 százalék volt. A médiatípus szerinti bontásból kiderül, hogy ebben az esztendőben a kábeltelevíziók kivételével minden egyes hagyományos médium iránt az inflációnál nagyobb arányban, a rádiók iránt pedig ahhoz közeli mértékben nőtt a kereslet. A televíziók „papíron” 35 százalékos reklámbevétel-növekedést értek el, így az első öt hónapban 97 milliárd forintot könyvelhettek el. A könnyebben kalkulálható területek közül a nyomtatott sajtó 9, a közterületi szegmens pedig 8 százalékos bevételnövekedést ért el nominálisan.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!