Újabb csapás a Boeingre

Beperelte részvényeseinek egy csoportja a Boeinget és annak vezetőt, mert szerintük a cég tudatosan halogatta el a 737 MAX biztonsági hiányosságait, amelyek az elmúlt egy évben két repülőgép lezuhanásához vezettek. Az emiatt már amúgy is perek és eljárások elé néző cégnek így újabb problémával kell megkűzdenie.
Lovas-Romváry András, 2019. április 10. szerda, 12:03
Fotó: Boeing - képünk illusztráció

Újabb pert akasztottak a két repülőgép lezuhanása miatt amúgy is szorult helyzetben lévő Boeing nyakába - értesült a Reuters. A társaság és annak vezetése ellen részvényesek egy csoportja adott be keresetet a chicagói szövetségi bíróságon, s kártérítést követelnek a Boeing részvények elmúlt hónapokban bekövetkezett masszív áresése miatt.

A Boeing részvények árfolyamesésének következtében az Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX gépének lezuhanását követő két hétben a cég piaci értéke összesen 34 milliárd dollárral csökkent. A kereset szerint a gépek lezuhanásához az vezetett, hogy a társaság tudatosan elhallgatott lényeges információkat a gépek biztonsági hiányosságaival kapcsolatban, s ezzel a cég is és annak vezetői értékpapír-csalást is elkövettek. Ez alapján a felperesek szerint egyértelmű, hogy a cég üzletpolitikája során a profitnövekedést és a piaci részesdés növelését előtérbe helyezte a biztonsági előírásokkal szemben, s ez végső soron a cég értékének durva erodálásához vezetett.

A kereset személy szerint is vádolja Denis Muilenburgot, a Boeing vezérigazgatóját és Gregory Smith-t, a cég pénzügyi igazgatóját. Azt állítja, hogy a Boeing nyilatkozatai a cég növekedési kilátásaival és a 737 MAX-szal kapcsolatban hátráltatták a hatóságokat abban, hogy megfelelő biztonsági ellenőrzésnek vessék alá a repülőgép rendszereit

A keresetet benyújtó részvényesek vezetője 300 Boeing részvényt vásárolt március elején, majd néhány héttel később, a katasztrófa bekövetkezte után jelentős veszteséggel adott túl rajtuk.

A Boeing tegnap bejelentette, hogy első negyedévben rendelésállománya 95 darabra zuhant, tavaly ugyanekkor még 180 gép szállítására volt megbízásuk. Jelenleg a problémás 737 MAX típusra egyetlen új megbízásuk sincs, miután a baleset után repülési tilalmat rendeltek el a típusra.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK