Korábban a II. kerület önerőből már szerzett be sebességmérőket, az ORFK tudomása szerint azonban nem zajlik ilyen beszerzés a város többi részében – írja a 24.hu. Karácsony Gergely főpolgármester még 2020. áprilisában azt írta Facebook-oldalán, hogy hosszú távon „nullára” szeretné csökkenteni a halálos balesetek számát. A lap megjegyzi azonban, hogy az elmúlt 3 évben nem történt érdemi változás.

Idén azonban felgyorsultak a történések: tavasszal a Harminckettesek terén egy ittas sofőr okozott halálos balesetet, ezután kezdődtek meg újra az egyeztetések a városvezetés és a rendőrfőkapitány között.

 

Júliusban az Árpád hídon történt tragédia: két, feltehetően egymással versenyző autó miatt vesztette életét egy kerékpáros. Nem sokkal előtte fogadta el a fővárosi közgyűlés Budapest közlekedésbiztonsági stratégiáját, amiben azt vállalták, hogy 45 fix telepítésű traffipaxot szereznek be – hogy hol helyezik el őket, az még nem dőlt el. A főpolgármester is jelezte, hogy a sebességmérő kamerák kihelyezése nem önkormányzati feladat, a halálos kimenetelű balesetek számának csökkentéséhez elengedhetetlen, hogy több kamera legyen városszerte.

A stratégia szerint, ami a BKK honlapjára is felkerült, Párizzsal összevetve nagyjából 45 kamerát kellene elhelyezni a közel 200 kilométer hosszú budapesti térségi és gyorsforgalmi úthálózaton, a főútvonalhálózaton pedig nagyjából 55-57 kamerára lenne szükség. Vagyis összesen nagyjából 100-ra.

Ugyanakkor az úgynevezett edukációs sebességmérőkből - melyek csak kijelzik a sebességet, de nem büntetnek - összesen további 200-ra volna szükség, melyeket a helyi és a 37 gyűjtőutcában helyeznének el.

 

 

Itt kaphat 45 milliós bírságot, az se jó, ha túl lassan hajt

Miközben Magyarországon maximum 300 ezer forintos bírság szabható ki gyorshajtásért, a finneknél olyan is megesik, hogy több mint 45 millió forintos bírságot kell kifizetni valakinek. Ehhez persze az is kell, hogy piszok jól keressen – Finnországban ugyanis jövedelemtől függ, mennyit kell kicsengetni egy-egy sebességhatár-átlépésért. A norvégoknál 110 kilométer/óra a maximum, és a túl lassú sofőröket is büntetik, az olaszok pedig szintén alaposan megsarcolják a gyorshajtókat. Bővebben--->