Hongkongban és Tokióban mutatkoznak be a napokban azok a magyar agrárvállalkozások, amelyek a külpiacra lépést, vagy az exportcélok bővítését célozzák. A kétoldalú üzleti találkozók az Agrármarketing Centrum (AMC) közreműködésével jöttek létre. Az AMC a nemzetközi kiállítási megjelenések mellett 2021 óta üzletember találkozók szervezésével is segíti az agrár- és élelmiszeripari cégek külföldi piacra lépését.

Az Agrármarketing Centrum 2021-ben indította el a magyar élelmiszeripari és agrárcégek piacra lépését segítő Hungarian Food Business Programot – közölte az AMC.

A program egyik legfontosabb eleme egy online katalógus, a Hungarian Food Business Catalogue, amely jelenleg közel 170 magyar cég mintegy 2000 termékét ajánlja a külföldi beszállítók figyelmébe.

A kiadvány mellett az egyik legerősebb pillér a szervezett üzletember találkozók lebonyolítása, mint amilyenre sor kerül a napokban Hongkongban és Tokióban.

A hongkongi tárgyaláson a Magyar Főkonzulátussal közös szervezésben hét magyar cég és kettő, régóta magyar termékekkel foglalkozó hongkongi disztribútor találkozik helyi importőrökkelHoReCa beszerzőkkel. A kínált termékek között vannak például

  • kisüzemi sörök, 
  • mézek, 
  • vadhúsok 
  • és borok. 

Az eseményen Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, valamint Giczi Gergely ügyvezető-helyettes mutatja be az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési stratégiáját.

Tokió is a magyar agrárvállalkozásoknak fontos üzletember találkozónak ad otthont az AMC és Magyarország tokiói nagykövetségének közös szervezésében. Ezen nyolc hazai cég kínálja portékáit a lehetséges partnereknek, többek között

 

  • galambhúst és szárnyas termékeket, 
  • különböző mézeket, 
  • rizskészítményeket 
  • és borokat. 

 

A találkozók célja, hogy felvevőpiacot találjanak olyan termékeknek, amelyekben Magyarország kifejezetten nagy kapacitásokkal rendelkezik. Ilyen

 

  • a sertéshús, 
  • a szárnyas, 
  • a méz 
  • és az egészségtudatos élelmiszerek. 

 

Az eddigi tapasztalatok alapján kifejezetten jó lehetőségei vannak a hazai cégeknek a megjelenésre Ázsia legerősebb gazdaságainak piacain.

Hongkong például a magyar mangalicaexport egyik legfontosabb piaca, de a hazai sertéstermékekre Japánban is jelentős a kereslet.

Ezt támasztja alá, hogy a közelmúltban a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon a hazai mangalicatenyésztők és a húsgalamb-ágazat képviselői fontos megállapodást kötöttek a szingapúri hússzövetség képviselőivel.