Ismét drágulhatnak az új lakások

Módosították az Országos Településrendezési és Építési Követelmények (OTÉK) azon pontját, ami kimondja, hogy egy új építésű lakópark esetében lakásonként mennyi parkolóhelyet köteles a beruházó építeni. A fejlesztői oldalon plusz költségtényező a több beállóhely, a vásárlónak pedig nem túl jó hír, hogy a drágább kivitelezés a lakás árában is lecsapódik, függetlenül attól, hogy vesz valaki beállót, vagy sem - írja a Portfolio.
Domokos Erika, 2021. február 10. szerda, 18:19
Fotó: Napi.hu

2021 elejétől már 1,5 beállót kell kiépíteni minden új lakás vagy üdülő után. A beálló kialakítása autókra lebontva olyan összegű kiadás a fejlesztőnek, hogy azon az áron nem lenne lakástulajdonos, aki megvenné ezeket. A fejlesztő így a kivitelezési költségnél alacsonyabb áron kell, hogy eladja a kötelezően megépített beállóit, de még így is sokan lemondanak róla, és inkább az utcán keresnek parkolóhelyet - olvasható a Portfolio cikkében.

Egy új lakóparknál átlagosan 5 millió forintért lehet beállót venni, amit a fejlesztő gépkocsira lebontva 8-9 millió forintért tud megépíteni.

A lakásárak lekövetik a költségeket is, így a sor végén a vásárlók által fizetett négyzetméterár lesz magasabb. De nemcsak azoké, akik megveszik a beállót a lakáshoz, hanem mindenkié.

Persze van kiskapu: az új szabályozás nem vonatkozik a kiemelt kormányzati státusszal rendelkező projektekre, ezek ugyanis egyéni elbírálásban részesülnek. Ezért valósulhat meg a belvárosban például olyan hotelfejlesztés, amihez egy darab parkolót sem kell kiépíteni - írja a lap.

Így szól a kormányrendelet: "Az egyes telkek és építmények rendeltetésszerű használatához a telken....eltérő rendelkezése hiányában - a 4. számú melléklet szerint meghatározott számú személygépkocsi elhelyezését kell biztosítani azzal, hogyha egy építési telken négy vagy több lakás vagy üdülő önálló rendeltetési egységet helyeznek el, önálló rendeltetési egységenként 1,5 személygépkocsi elhelyezését kell biztosítani."

HOZZÁSZÓLÁSOK