A tiszakécskei volt úttörővasút 1971-ben indult, 1200 méteres útszakaszon. Az 1990-es évekre jelentősen csökkent az utasszám, a pálya állapota miatt szünetelt is a forgalom, majd 2009-ben végleg bezárt.

Tavaly nyáron azonban 12 év szünet után ismét megnyitották, a korábbinál nagyobb, de még mindig csak 1600 méteres pályával. Mindezt 471 millió forint európai uniós és magyar állami támogatásból valósították meg - számolt be az RTL Híradó.

Összehasonlításképpen: az öt kilométeres felcsúti kisvasút 600 millió forintba került. Egy semmibe vezető gyalogos átkelőhellyel épült tiszakécskei kisvasút pedig csaknem félmilliárd forintból.

Az útvonalon három megállót alakítottak ki, a végállomáson kocsiszínnel. A pálya a helyi fürdőtől indul, majd a közösségi házhoz érkezik. A tavaszi szünet utolsó napján a kocsik a kocsiszínben voltak, az állomásépület zárva volt. A hivatalos menetrend szerint a kisvasút csak szombaton és vasárnap üzemel.

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerint ez is egy olyan uniós támogatással megvalósított beruházás, ami biztosan nem viszi az országot se előre, se hátra. A kisvasútról a képviselő fotókat is megosztott közösségi oldalán.

A kisebb nyomvonal-változtatástól eltekintve gyakorlatilag az 1970-es évek már egyszer látványosan haszontalanná vált koncepcióját sikerült teljes ötlettelenséggel reprodukálni 471 millióból - írja a kisvasútról a regionalbahn.hu vasúttal foglalkozó portál cikkírója. A nagyvasúti kapcsolatnak lett volna értelme, de megint elúszott a dolog, ahogy egy értelmes „belvárosi” végállomás is. Az adófizetők pénzét látványosan sikerült elégetni.