Hazánknak sem alapanyaga, sem olcsó energiája nincs, a kormány mégis úgy alakítaná akkumulátor-nagyhatalommá az országot, hogy az ellátási lánc minden eleme – még a lítiumkitermelés is – nálunk működjön.

Az MNB elnöke és más gazdasági szakértők sem gondolják, hogy az akkumulátoripar hozná el a magyar gazdaság felzárkózását, mégis minden támogatást megadnak a távol-keleti gyáraknak – írta meg a 444.

Jelenleg is több beruházás zajlik Magyarországon. Szijjártó Péter nemrég arról beszélt, hogy ha ezek az építkezések lezárulnak, akkor hazánk világszinten második helyre jön fel az elektromos akkumulátorok gyártásában.

A lap gyűjtése szerint, ha minden beruházás megvalósul, összesen 36 gyár lesz Magyarországon, térképen ITT tekintheti meg ezeket. Nem minden gyár kifejezetten akkumulátorok gyártásával foglalkozik, vannak cella-, vagy fóliagyártásra specializálódott üzemek, de többek között fólia- és katódalapanyaggyár is van már hazánkban.

A következő 25 településen épültek/épülnek akkugyárak:

  • Biatorbágy
  • Bátonyterenye
  • Debrecen
  • Fót
  • Göd
  • Gödöllő
  • Heves
  • Iváncsa
  • Jászberény
  • Komárom
  • Környe
  • Miskolc
  • Monor
  • Nyergesújfalu
  • Nyíregyháza
  • Pécel
  • Salgótarján
  • Szada
  • Szigetszentmiklós
  • Sóskút
  • Tatabánya
  • Vác
  • Vácrátót
  • Ács
  • Újhartyán

A gyárakat Magyarországra hozzák, a kutatás-fejlesztési tevékenység azonban marad más országokban. A magyar cégek legfeljebb a karbantartási, javítási munkákba tudnak beszállni. Ráadásul itt is olyan ismert nevek szerepelnek, mint Garancsi István vállalata (ők építési munkákat végeznek) és Mészáros Lőrinc több cége pedig a közművesítést végzi az épülő akkumulátorgyárakban.

Küzdelem a túlélésért: lítiumra vadászik az autóiparAz autógyárak világszerte egymás elől próbálnak meg a bányákkal közvetlen megállapodásokat kötni, hogy elkerüljék a nyersanyaghiányt, amely ellehetetleníti az elektromos járművek gyártását. Részletek >>>