Kétmillió embernek van most SZÉP-kártyája, amely nagyjából 34 ezer elfogadóhelyen használható - mondta a Világgazdaságnak adott interjújában Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Tavaly 290 milliárd forintot töltöttek föl a munkáltatók, és 230 milliárdot költöttek el a kártyatulajdonosok. Április végén már 202 milliárd volt a SZÉP-kártya zsebeiben.

Az elmúlt években a költések háromnegyede a vendéglátás-alszámláról történt, a szálláshelyalszámla körülbelül 15 százalékot tett ki. Az utóbbi bő egy év alatt csak nagyon limitáltan volt lehetőség élvezni a szálláshelyek nyújtotta élményeket, arra lehet számítani, hogy a SZÉP-kártya felhasználóinak körében is ez a szegmens bővül majd a legdinamikusabban. A turizmus visszaépítésében nagy szerep jut a SZÉP-kártyának, amely az egyik legnépszerűbb cafeteriaelem, a felhasználók és az elfogadóhelyek száma is folyamatosan bővül.

QP | Quality Placement

Mivel lehet elejét venni annak, hogy idén elszabaduljanak az árak a felpörgött belföldi kereslet hatására? - kérdezte a napilap az MTÜ vezetőjétől. "Ez piaci tevékenység, amelyet az államnak nem szükséges és nem is szabad befolyásolnia - hangzott a válasz. Olyan helyeken volt ez a próbálkozás korábban is jellemző, ahol nagyon rövid volt a szezon. Olvastam ezerötszáz forintos balatoni lángosról tavaly, de szerintem nem ez volt a jellemző. Önmérsékletre kérjük a szolgáltatókat, de beleszólni nem tudunk az árképzésbe."