A hatósági ár miatt a nagyvállalatok csak óriási veszteséggel tudják értékesíteni az üzemanyagot a magyar benzinkutaknak. Hernádi szerint ez egy kellemetlen dolog, amit túl kell élni.

nincsen ellátási probléma, csak logisztikai, ugyanis a hatósági ár miatt például sok kamionos is Magyarországon tankolja meg a járművét, ezért gyorsan kifogynak a kutak.

- magyarázza.

Az igazi probléma Hernádi szerint az, hogy a háború miatt erőteljesebben szorítják a vállalatokat, hogy ne vásároljanak Oroszországtól. Vannak vállalatok, akik ezt megtehetik, de a közép-európai cégek nem ilyenek.

Földgázban még nagyobb ez a kitettség, ugyanis máshonnan nem nagyon lehet pótolni, ezért baj lenne, ha az oroszok megemelnék az árát, Hernádi szerint azonban ez senkinek nem az érdeke.

A Mol nagyjából ugyanannyit termel, mint eddig, és az import leállása miatt kieső mennyiséget is tudja önerőből pótolni. Maximum átmeneti üzemanyaghiány léphet fel, amíg a tanker oda nem ér, hogy újra feltöltse a kutat – hangsúlyozta Hernádi, aki szerint csak a 70, 80, 100 literes mennyiségi korlátozások fordulhatnak elő, de egy személygépjármű megtankolása nem fog problémát jelenteni.

Az árstoppal kapcsolatban elmondta, a május 15-i határidő továbbra is áll, a rendelkezés eltörlésére pedig akkor kerül sor, ha lentebb mennek az üzemanyagárak, ám álláspontja szerint a közeljövőben ez nem valószínű, hogy bekövetkezik.

Árnyalt a kép

A Mol vezérének szavait némiképp árnyalja, hogy az ország több kútján hosszú sorok alakultak ki, van olyan üzemeltető, aki a bezárás mellett döntött, a vásárolható mennyiséget pedig egyesek 5 literben korlátozzák.

Szerdán a benzin nagykereskedelmi ára 41 forinttal emelkedett, pénzektől pedig újabb 46 forintos drágulás érkezik. A Holtankoljak.hu szerint piaci áron 640 forintba kerülne egy liter 95-ös benzin.

A gázolaj két lépcsőben 66 és 77 forinttal emelkedett szerdán, illetve fog majd pénteken. Így 717 forintot kellene fizetni érte az árstop nélkül.

Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke lapunknak tegnap arról beszélt, hogy ha nem sikerül tető alá hozni az iráni atomalkut és nem indulnak meg az olajszállítások, az ukrán háború elhúzódik és marad az ársapka a jelenlegi szinten, akkor nem lesz olyan üzemanyag-nagykereskedő, aki kiszolgálja Magyarországot.