Magyarországon a potenciális Black Friday vásárlók több mint 86,6 százaléka fontolgatja, hogy idén online rendel fekete pénteki terméket, míg a hagyományos offline boltokban kevesebb, mint 40,2 százalékuk tervez hasonlót - derül ki a Kantar Romania által az idei Black Friday előtt végzett reprezentatív felméréséből.

A Kantar kutatásának eredményei szerint a Black Fridayen vásárolni tervezők 22 százaléka 100 ezer és 220 ezer forint közötti összeget tervez költeni, és hasonló arányú felhasználó tervez 60-100 ezer forint, illetve 30-60 ezer forint körüli összeget költeni.

A Black Friday vásárlást tervezők közül itthon a legtöbben ruházatot (19,5 százalék), és valamilyen elektronikai cikket/autós kiegészítőt (szintén 19,5 százalék), valamint háztartási kisgépeket (18,9 százalék) terveznek vásárolni. A népszerűségi listán a televízió (15,2 százalék), a játékok (12,2 százalék) és a mobiltelefonok (12,2 százalék) következnek.

A tavalyi évhez képest jelentősen (4,4 százalékponttal) nőtt azoknak a potenciális vásárlóknak az aránya, akik tabletet terveznek vásárolni a fekete pénteken a Kantar kutatása szerint.

Az eMAG és az Extreme Digital fúziójának lezárulta nyomán idén először rendez közös Black Fridayt november 19-én - amely teljes egészében az eMAG platformján zajlik.

Az idei Black Fridayen feladott rendeléseket már országszerte közel 420 helyszínen elérhető eMAG easybox csomagautomatába is lehet kérni - a cégcsoport várakozásai szerint az idei fekete pénteki rendelések mintegy 30 százalékát ilyen szállítási móddal kérik majd, hiszen az érintésmentes átvétel lehetősége egyre hangsúlyosabbá válik a pandémia fertőzésszámainak növekedése miatt is. A fekete pénteken megrendelt termékek kiszállítását legfeljebb 14 napon belül, 2021. december 3-áig vállalja az eMAG.

Az eMAG-Extreme Digital Black Fridayen mintegy 25 ezer darab háztartási kisgép és szépségápolási eszköz, több mint 11 ezer mosógép, 5 ezer laptop, 10 ezer mobiltelefon, és 20 ezer tévé/szórakoztatóelektronikai készülék lesz elérhető akciós áron. A műszaki cikkek mellett óriási készletek lesznek nagy kiszerelésben elvihető baba-mama termékekből és gyermekjátékokból (több mint 40 ezer darab), barkács és lakberendezési termékekből (több mint 20 ezer darab), de sportcikkekből és divattermékekből is (több mint 70 ezer darab).

A Black Friday alkalmából az eMAG Marketplace platformjának kereskedői is készülnek egyedi, egyéb napokon nem elérhető ajánlatokkal: egyebek mellett lesz akciós árú személyautó, balatoni apartman, belföldi álomutazás, arcfiatalító botoxkezelés, producer- és dj-képző tanfolyam, családfakutatás, de még sörfőző tanfolyam, szabadulószoba-belépő és különböző egészségügyi csomagok.