A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint az infrastruktúra fejlesztére 10 milliárd 210 millió fordítható, míg az ÉMI Nonprofit Kft. műszaki, mérnöki szolgáltatási feladatainak (tervellenőrzés, lebonyolítói tevékenység, műszaki ellenőrzés) ellenértéke 350 millió forint. Az előkészítést június 30-ig be kell fejezni.

A 10 milliárd 560 millió forintból 8 milliárd 350 millió az idei központi költségvetést terheli, míg a maradék a jövő évi büdzsébe kerül.  A határozatból a próbapálya bővítésére lehet következtetni.

A Napi.hu tavaly júniusban írt arról, hogy a közbeszerzések gyakori nyertese, a tiszakécskei székhelyű Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. építheti tovább a zalaegerszegi próbapályát, nettó 11 milliárd 402 millió forint keretösszeg erejéig. Idén márciusban pedig a közbeszerzés egyedüli ajánlattevőként a T-Systems Magyarország Zrt. tervezheti és építheti meg a zalaegerszegi próbapálya gyengeáramú rendszerét, nettó 1 milliárd 249 millió forintért.

Tavaly novemberi hír volt, hogy már mintegy 70 százalékban kész, és a tervek szerint 2021 végére átadható lesz a 45 milliárd forintba kerülő, 260 hektáron elterülő zalaegerszegi járműipari tesztpálya. Az ausztriai AVL autóipari kutatóvállalat és a zalaegerszegi komplexum tulajdonosa, az állami Autóipari Próbapálya Zala Kft. 2019 végén azért alapította meg a 74-26 százalékos arányban osztrák többségi tulajdonú AVLZalaZone-t, mert a tesztpálya néhány elemén már elindulhattak a szolgáltatások.

Robert Siddi tájékoztatása szerint négy és fél modul működik: a Smart City, a nyolcféle felületen kipróbálható fékteszt, a 300 méter átmérőjű dinamikus felület és a kisebb versenypályának számító kezelhetőségpálya.