László Imre polgármester közösségi oldalán jelentette be, hogy az önkormányzat két civil szervezettel közösen fordult a bírósághoz, amelynek azonnali jogvédelmet elrendelő döntése meggátolta, hogy elinduljon egy „irdatlan méretű, tömeges fakivágásokkal járó természetpusztítás” a Hamzsabégi út mentén.

Pedig a Pest Megyei Kormányhivatal másodszor is megadta a környezetvédelmi engedélyt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. részére, így folytatódhatott a Kelenföld és Ferencváros állomás közötti háromvágányú kapcsolat és az új elővárosi megállók kialakítása.

Első alkalommal a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület (Popék) kifogásolta az engedély jogszerűségét, a pert pedig meg is nyerte, most pedig Újbuda önkormányzata vitatta – írta az Index.

Az újbudai önkormányzat és a civilek is perlik a kormányhivatal körvasútra vonatkozó jóváhagyó döntését, december elején mégis fakivágási és bozótirtási munkák kezdődtek az érintett terület egy részén.

A Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért civil egyesület röviddel ezután az Építészfórum információi szerint arról posztolt, hogy kérelmükre az Építési és Közlekedési Minisztérium január 15-ig felfüggesztette a fakivágásokat a Hamzsabégi sétányt is érintő vasúti töltésen.

Lázár Jánostól kérték a fakivágás leállítását

A körvasút építéséhez szükséges fakivágások folytatódtak a határidő lejártával Újbuda közösségi oldala szerint. Az újbudai polgármester a Fővárosi Törvényszék azonnali jogvédelemre vonatkozó múlt heti döntésével egyhangúan, a körvasúttal kapcsolatos munkák azonnali felfüggesztésére kérte Lázár János építési és közlekedési minisztert.

A bejegyzés szerint az önkormányzat a Magyar Közlönyből értesült arról, hogy „változatlan – a kerületben élők számára hátrányos műszaki tartalommal – került benyújtásra a Déli Körvasút projekt megvalósításának Európai Uniós finanszírozási pályázata”. A munkavégzés felfüggesztését addig tartják indokoltnak, míg a folyamatban lévő környezetvédelmi engedélyre vonatkozó peres eljárások törvényszéki határozattal véglegesen le nem zárulnak.

A mintegy ezer fa kivágása csak a kezdet lett volna a körvasút megépítéséhez László Lajos szerint. Ez a vonal a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes teherforgalmát vezetné keresztül Újbuda sűrűn lakott központi részén, a Rákóczi-hídtól a Kelenföldi pályaudvarig, azt is hozzátéve, hogy a kormányhivatal a bírósági döntés után fellebbezhet a Kúriához.