A balatoni bicikliút leromlott állapotú, gondozatlan részei közül több az eddigi önkormányzati fenntartás helyett mostantól jogilag állami kezelésben van. A valóságban azonban a tényleges kezelés, karbantartás sok helyen elmaradt - értesült a portál az úton biciklizőktől.
Az olvasók jelzése nyomán a portál a bicikliutat kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez fordult többek között azt firtatva, hogy mikor kezdik a kaszálást, hány alkalommal tervezik, rendelkeznek-e az ehhez a munkához szükséges dolgozói háttérrel, eszközökkel, mi lesz az életveszélyes hidakkal?
Kapcsolódó
A kezelő válaszából a portál szerint az derült ki, hogy a "közútkezelőnek úgy kellett ez a feladat, ahogy púp a hátára, és felkészülve is csak annyira volt. " A közútkezelő leveléből kiderül, a kerékpárutak üzemeltetése kapcsán ütemezetten, a rendelkezésükre biztosított források erejéig végzik el a feladatokat. Országosan a kerékpárutak javítására 1 milliárd forint forrást használhatnak fel központi költségvetési forrásból. A nagyobb volumenű javítási munkák az év második felében indulhatnak el országszerte, a kaszálási munkákat is folyamatosan végzik.
Vagyis a leginkább kaszálást és útjavítást igénylő időszakban még az átadással, felméréssel voltak, vannak elfoglalva - írja portál.
A közútkezelő teljes válaszát itt olvashatja el.
Egyelőre mindenesetre fejmagasságig érő gazban bicikliznek a túrázók, noha állítólag bőven lenne vállalkozó, aki akár néhány napon belül megkezdhetné a legsürgetőbb munkák elvégzését.
Fotó: Balatontipp.hu/Győrffy Árpád
Legolvasottabb

Kilőtték az egyik legnépszerűbb cafeteria-elemet, most mi lesz?

Visszahívás a szabadságról: rossz hír a munkavállalók számára

Bevihetik a mélyütést az orosz olajkereskedelemnek

Egyre kevesebbeknek futja hitelre, befagyhat az ingatlanpiac

Senki nem vállalta a rendőrautók javítását

Így változnak a fizetési tranzakciók az OTP-nél

Összeomlott az Ikea weboldala a végső kiárusaítás alatt
