Az óvoda felújítása - mely összesen nagyjából 240 millió forintba került - idén májusban fejeződött be teljesen, ezek után kellett az önkormányzatnak még egy 18 millió forintos számlát kifizetnie két kivitelező cég felé. Az önkormányzat Pénzügyi Főosztálya el is utalta az összeget a számlához mellékelt levélben megjelölt bankszámlára, a bonyodalmak pedig itt kezdődtek - olvasható a portálon.

A Szabad Pécs azt írja, bár az előterjesztésben hivatalos levél szerepel, a portál információi szerint valójában csak egy e-mail érkezett a pénzügyi főosztályra májusban, amivel formailag is voltak problémák, így akár gyanús is lehetett volna.

QP | Quality Placement

Ahogy Péterffy előterjesztése fogalmaz: "A kivitelező jelezte a Pénzügyi Főosztály felé,hogy az elvégzett munkáját követően leszámlázott összeg nem érkezett meg a bankszámlájára, és az előzőekben hivatkozott -külön becsatolt -Budapest Banknál vezetett bankszámlát, és levelet nem ismeri el sajátjaként."

Az önkormányzat ezek után a banktól kérte az utalás visszavonását, ám a pénzintézet tájékoztatása szerint a kedvezményezett számla tulajdonosának beleegyezése nélkül erre nincs lehetőség. Az történt tehát, hogy a 18 millió forint rossz számlára került, és most az frissen választott önkormányzatnak újra ki kell fizetnie ezt az összeget.

A rendőrség csalás gyanújával nyomozást indított az ügyben, és ha jogerősen megállapításra kerül valamilyen bűncselekmény ténye, akkor visszaperelheti a pénzt. Pécsnek mindenképp ki kell fizetnie a második 18 milliót, ellenkező esetben elveszíti a felújításra kapott uniós források egy részét.