A csalók által elküldött hamis számlákon jól látható, hogy ha rákattintunk a feladó címére, nem az energiaszolgáltató címe jelenik meg, hanem egy értelmetlen cím. A csalók ezúttal az E.On nevében próbálnak pénzt beszedni. Varga Ivett, az E.On szóvivője azt mondta az ATV Híradónak, hogy ezek a számlaértesítők nagyon hasonlítanak a szolgáltató által küldött levelekhez, azonban ilyenkor érdemes átgondolni, hogy valóban vártunk-e levelet onnan.

Az energiaszolgáltató az elmúlt napokban több mint 300 olyan bejelentést kapott, ahol az ügyfeleknek gyanús lett egy-egy "számla". "Ilyen esetben mi is megtesszük a szükséges lépéseket, de maguk az ügyfelek tudnak a legtöbbet tenni, hogy ha résen vannak egy ilyen nem várt e-mail esetében" -  mondta el a szóvivő.

Ne kattintsunk sehova

Az adathalász támadások célja mindig az, hogy személyes és pénzügyi adatot, illetve pénzt szedjen ki az áldozatból - mondta a híradónak Rónaszéki Péter kiberbiztonsági szakember, a Fortix Consulting Kft. ügyvezetője. A csalók lemásolják az adott bank, közműszolgáltató vagy biztosító weboldalát, és ha valaki rákattint az adott linkre, akkor egy olyan weboldalon találja magát, ami szinte ugyanúgy néz ki, mint az adott szolgáltatóé.

Szabó Lajos, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézetének igazgatója is arra hívja fel a figyelmet, hogy alaposan nézze meg mindenki a kapott számlákat. "Keressük fel a szolgáltató weboldalát, megéri egy kicsit kutakodni és mondjuk felhívni az ügyfélszolgálatot, ahol például megkérdezhetjük azt, hogy van-e számlatartozásunk egyáltalán" - mondta a szakember. A szakértők azt javasolják, hogy ha csalásra gyanakszunk, jelentsük a Nemzeti Kibervédelmi Intézetnek.