"Az a tény, hogy a projekt sík területen valósul meg, alacsony költséget indokolna, de a 14,4 millió euró jóval meghaladja a magyarországi 2×2 sávos autópályák átlagos árát" - a 24.hu szerint ilyen finoman kifogásolta az Európai Bizottság, hogy az M4-es autópálya kilométerenként 4,5 milliárd forintból épülne fel, amelyből maguk a munkálatok csak 3,4 milliárd forintos kilométerenkénti árat jelentenének.

Az M4-es sztráda Budapest-Szolnok-Debrecen között épülne meg, vagyis szinte végig alföldi, hortobágyi tájakon futna keresztül, ezért a támogatási kérelem elbírálásakor az uniós szerv értetlenül állt azon, hogy miért ilyen magas kivitelezési költséggel valósulna meg a 2x2 sávos út. A projektet a Szíjj László közeli Duna Aszfalt Kft., a Hódút Kft., amely a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cégével üzletelő Varga Károly érdekeltsége illetve az A-Híd Zrt nyerte el.

QP | Quality Placement

Az Európai Bizottág arra vár magyarázatot, hogy a terepen miért kell 20 hidat építeni, valamint mit jelent az a kellően nem megindokolt állítás, hogy árvízvédelmi okokból egy két méter magas töltésen vezetnék az utat.

A lap szerint van egy másik út is, az M35-ös projekt, amelyhez 33 ponton kértek pontosításokat Brüsszelből. A beadott támogatásigénylés alapján a beruházás teljes költsége 329,9 millió euró, a kilométerenkénti egységköltség nettó 11,1 millió euró (3,44 milliárd forint). Ez magasnak tűnik a viszonylag egyszerű topográfia és a viszonylag alacsony népsűrűséget figyelembe véve - idézi a portál az uniós kifogásokat.

A fotó forrása: Pixabay.