Az átlaginfláció 23,1 százalék volt Magyarországon novemberben az Eurostat harmonizált fogyasztóiár-indexe (HICP) szerint, éves alapon. Az élelmiszerek áremelkedése a teljes termékcsoportot nézve 49,2 százalékra rúgott – írja a Haszon.hu.

Hazánk az első helyre ugrott az éves általános drágulás tekintetében az Unióban, megelőzve a korábban listavezető balti országokat.

A Mastercard Economics Institute friss kutatása rámutat, hogy a kiugró inflációval az emberek nem igazán fogják tudni a lépést tartani jövőre. Gyakrabban járhatnak vásárolni, azonban alkalmanként kevesebbet költhetnek. Jobban oda fognak figyelni a termékek ár-érték arányára, a költséghatékonyabb árut fogják vásárolni, és kevesebb árucikket tehetnek a kosaraikba.

Ezt bizonyítja, hogy a felméréseik szerint például Németországban átlagosan 23 százalékkal többször mentek az emberek élelmiszerüzletbe idén, mint 2019-ben, de a vásárlásaikkor 19 százalékkal kevesebbet költöttek.