A koronavírus-járvány újabb hullámai tovább erősítették az online kereskedelem szerepét. Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre – írja a hvg.hu az EY 16 ezer fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése alapján.

A kutatás szerint az 1965 után született, X, Y és Z generációs vevők több mint fele online shoppingolna az ünnepi szezonra a következő nagy leárazáskor. Ez különösen igaz a 2000 és 2010 között születettekre, akiknek a 60 százaléka az interneten szerezné be a kiválasztott termékeket, és mindössze 11 százalékuk menne be emiatt egy üzletbe.

Csupán az idősebb, úgynevezett baby boomer nemzedék költene hasonló arányban az interneten (35 százalék) a boltokban (29 százalék) vagy ezeket kombinálva (35 százalék).

A tanulmány alapján leginkább a harminc év alattiakat érheti el a vásárlási láz, akik közül minden ötödik vevő már idén mélyebbre nyúlna a pénztárcájában, mint tavaly. Ennek oka, hogy állításuk szerint őket boldogabbá teszi, ha többet költenek.

Az 1960 és 79 között született X generációsok mindössze 15 százaléka, a baby boomereknek alig 8 százaléka tervez nagyobb kiadást az ünnepekre, mint egy évvel korábban – olvasható az EY közleményében.