A faültetéshez vagy bármilyen zöldítéshez nem kell építési engedély. Ha tehát valaki, például a Városliget Zrt. zöldíteni akar és nem betonozni a Városligetben, abban nem akadályozza meg őket az építési tilalom, amelyet a budapesti városvezetés bevezetett a területre - mondta a G7-nek adott interjújában Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere. Hozzátette ehhez, hogy a Liget ügyében nem enged, mert az ellenzék annak az álláspontnak a képviseletével nyerte meg a választást, hogy nem lesz betontenger a Ligetben.

A tervezett dugódíjról azt mondta, ha lesz behajtási díj, akkor ez egy átfogó közlekedési csomag része lesz, amelyben sokat akarnak adni a budapestieknek a közlekedés terén. Hogy mit, arról párbeszédet akarnak még folytatni a budapestiekkel. Arra a kérdésre, hogy ezt mennyi idő alatt akarják lebonyolítani, azt válaszolta: úgy tervezik, hogy a ciklus közepére döntenek a csomagról.

Villamosítás

Sokkal hamarabb szabályozhatják  a belvárost elárasztó kölcsönrollerek ügyét. Karácsony az elektromos rollereket a mikromobilitás eszközének tartja, ami hasznos lehet egy város életében, ugyanakkor tarthatatlan a jelenlegi zavaros állapot. Egy új szabályozásban például kötelezni lehetne a szolgáltatókat, hogy gyakrabban szedjék össze a rollereket. Minderről nagyjából egy hónapon születhet döntés.

Nem híve a főpolgármester az elektromos buszoknak, mert jelenleg még nagyon drágák és a technológiájuk korlátozott, például a csuklós buszok esetén még nem is létezik. A villanybuszok kétszer annyiba kerülnek, mint hagyományos társait, és kétszer annyi jármű kellene belőlük, mint amennyi ma fut a főváros útjain.

Ezért a városvezetés inkább a környezetbarát trolihálózat fejlesztésében gondolkodik. Vannak már trolik, amelyek felsővezeték-kapcsolat nélkül is képesek megtenni értelmezhető távolságot. Budapestnek van egy opciós szerződése trolik beszerzésére. Ha találnak rá forrást, akkor trolikat fognak venni.