A döntés értelmében a tagdíj 52 százalékkal csökken 2022. július 1-től, vagyis

  • a benzin esetében 1000 literenként 4145 forintról 1990 forintra csökken, a
  • a gázolajnál 3883 forintról 1864 forintra mérséklődik.

A szervezet még 2020 nyarán döntött úgy, hogy emeli a díjakat, korábban a benzin után 2674, a gázolaj után pedig 2505 forintot kellett fizetniük a tagoknak.

A készletezési díj mértéke egy liter üzemanyagra vetítve (forint)
IDŐSZAKBENZINGÁZOLAJ
2009. november 1. - 2011. január 1.4,433,815
2011. január 1. - 2015. január 1.3,33,205
2015. január 1. - 2017. január 1.1,51,405
2017. január 1. - 2018. január 1.1,7251,616
2018. január 1. - 2020. június 1.2,6742,505
2020. június 1. - 2022. július 1.
4,1453,883
2022. július 1-től1,991,864
Forrás: MSZKSZ

Egy évvel később, 2021-ben a közgyűlés a rekord magas összegek megtartása mellett döntött. Lapunk akkori kérdésére az MSZKSZ azzal indokolta az emelést, hogy a koronavírus-járvány megjelenésekor nem lehetett előre látni, a további hullámok hogyan befolyásolják az üzemanyag fogyasztást, ezért abban a bizonytalan helyzetben indokolt volt a közgyűlés óvatossága.

A készletezési díjat nem minden benzinkútnak kell most fizetnie, ugyanis ennek elengedése benne van abban a csomagban, amivel a kormány a kis benzinkutakat segítette ki, amikor az árak befagyasztása miatt nehéz helyzetbe kerültek.

Miért fizetjük?

A készletezési díj - vagy tagi hozzájárulás - persze nem kidobott pénz, a literenként fizetett hozzájárulás azt előzi meg, hogy egy esetleges ellátási zavar esetén óriási áremelkedéssel kelljen számolni.

A szervezet bevételei szinte teljes egészében a tagdíjakból származnak. Tagjaik között tudják többek között a nagy olajcégeket és a földgázpiac szereplőit.

A Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetség jogelődjét, a Kőolaj és Kőolajtermék Készletező Szövetséget a behozott kőolaj és kőolajtermék biztonsági készletezéséről szóló 1993-as törvény hozta létre.