Mosonmagyaróvár elkötelezett a közösségi közlekedés zöldítése mellett, és megfelelő infrastruktúrával rendelkezik az elektromos buszok üzemeltetéséhez - mondta Nagy István agrárminiszter, a térség fideszes országgyűlési képviselője pénteken.

Hozzátette, a technológiai fejlődést a környezetvédelem szolgálatába kell állítani, így a zöld energiának, a környezettudatos gondolkodás kialakításának, a zöld kutatás-fejlesztésnek és innovációnak a figyelem középpontjában kell lennie - írja az MTI.

Hozzátette, hogy a buszok jövőbeni üzembe helyezésével modern, gazdaságos, környezetbarát szolgáltatást lehet biztosítani, ami "egy élhetőbb környezet záloga".

Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára azt emelte ki, hogy Esztergom után Mosonmagyaróvár a második olyan település, amely nem megyei jogú városként vesz részt a programban.

Felidézte: a kormány célja az, hogy 2030-ra a villamosenergia-termelés kilencven százaléka szén-dioxid-kibocsátásmentesen történjen, 2050-re pedig klímasemleges legyen az ország.

Ennek egyik módja az atomerőművi termelési kapacitás növelése, másik a megújuló energiák termelésének növelése - mondta, hozzátéve, hogy utóbbi esetében a napenergia felhasználásban látják az alternatívát.

A klímasemlegesség eléréséhez fontos a villamos energia használatának növelése a közösségi közlekedésben és a személygépjárművek területén is, mert ez a közlekedési szektor adja az összes magyar kibocsátás húsz százalékát - mondta.

Steiner Attila elmondta, hogy a kormány a következő pár évben 36 milliárd forintot szán 1100 elektromos busz beszerzésére.

Az államtitkár kitért arra is, hogy Mosonmagyaróváron a Kravtex Kft. és a SOR Libchavy spo. s.r.o. konzorciuma által biztosított SOR NS 12 modell közlekedik, amely a mintaprojektben eddig tesztelt buszok közül a legtöbb utast (103) tudja szállítani, emellett kétszáz kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel.