Augusztus elsejétől pótlóbuszokkal biztosítja a tömegközlekedést a MÁV tíz vasúti mellékvonalon, miután az ottani vasúti személyszállítás szüneteltetéséről döntött – közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), amelyről a Napi.hu is beszámolt.

Az alábbi tíz vasúti mellékvonalat érinti a lezárás:

  • 38 – Somogyszob–Nagyatád;
  • 47 – Godisa–Komló;
  • 78b – Balassagyarmat–Ipolytarnóc;
  • 89 – Miskolc–Tiszaújváros;
  • 98b – Abaújszántó–Hidasnémeti;
  • 103 – Karcag–Tiszafüred;
  • 114 – Mátészalka–Csenger;
  • 121 – Mezőhegyes–Újszeged;
  • 125a – Mezőhegyes–Battonya;
  • 146b – Lakitelek–Kunszentmárton.

Balassagyarmat fideszes polgármestere, Csach Gábor levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek a döntés miatt, mivel az egyik megszűnő vasútvonal Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódik. A városvezető tiltakozó levelét a közösségi oldalán tette közzé. Bejegyzésében azt írta:

„A sajtóban felrebbent - és egyelőre hivatalosan nem cáfolt - hírek szerint 10 mellékvonalon a gépjárműállomány állapota okán augusztus 1-től megszűntetnék a személyszállítást, ezek közt van - állítólag - a Balassagyarmat-Ipolytarnóc (éppenséggel pont augusztus 1-re az árvizkárok után felújított) vonalszakasz is."

Információkérés és tiltakozás miatt kérelmet írtam Lázár János miniszternek legalább a határon átmenő, meglévő vasútpályával rendelkező vasútvonalak megtartására és a nemzetközi közlekedés újraindítására

– fogalmazott a városvezető. Csach Gábor a levélben azt írja, hogy ez a vasútvonal az egyetlen, amely meglévő, kiváló állapotú, és teherszállításra ma is használt határon túli kapcsolattal rendelkezik Losoncig. Nagyfokú felelőtlenség lenne a nemzetközi közlekedési kapcsolatok elvágása, hiszen ezek újraélesztése szinte lehetetlen, hosszú távon az ilyen döntések (lásd a Drégelypalánk–Ipolyság vasút felszedése) a Kárpát-medence vérkeringésének további csonkulásával járnak – hangsúlyozta a polgármester, majd megjegyezte, hogy Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó vasútvonalon éppen augusztus 1-jén fejeződnek be az árvízkár miatti helyreállítási munkálatok.

Zanzásított menetrend

„Két éve kértük Losonccal az illetékes szlovák-magyar minisztériumokat és vasutakat, hogy állítsák helyre a 2003-ban megszűnt nemzetközi személyforgalmat Losonc-Ipolytarnóc között. A jelenlegi zanzásított menetrend még mindig a Trianon előtti járatrendben működik, vagyis pont annyi időt várakoznak az Ipolytarnóci állomáson a vonatok, mintha megjárnák a Losonci fordulót, tehát még hazai menetrendmódosítás sem kellene a 12 kilométeres Losonci forduló hétvégi megtételére. Érintve Kalondán vagy Losoncon túl a népszerű rappi gyógyfürdőt is."

A szlovák vasút és minisztérium teljes mértékben partner a nemzetközi személyszállítás újraindításában, érthetetlen a MÁV teszetoszasága, illetve a tegnapi sajtóhírek fényében sajnos már nem az

– fogalmazott a polgármester