A 122 éves almamelléki kisvasúton teljesen felújították a vasúti pályát, új kültéri, fedett váróteremet hoztak létre és a vasútállomás épületében a kiállító teret is újragondolták.

Tavaly év elején zárt be egy időre a Zselici Csühögő, mivel az almamelléki kisvasút pályája az elmúlt évtizedek alatt erősen elavult – írta nemrég a Bama.

"Az első ütemben az állomás épülete újult meg, majd tavaly elkezdődött a pálya korszerűsítése, felújítása, amelyre a kormánytól 340 millió forint támogatás kaptunk, ehhez 70 millió forint önrészt biztosított a Mecsekerdő Zrt"

– említette lapnak az ünnepélyes átadó előtt Ripszám István, a Mecsekerdő Zrt. vezérigazgatója.

Az ünnepélyes átadón ott volt Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős államtitkár is, aki az

Ez a vonat, ha elindult, hadd menjen

című kalotaszegi népdalt énekeltette a közönséggel. Az államtitkár beszélt arról is, hogy idén a Zselic csodálatos területét népszerűsítik, illetve kiemelte, hogy az induló kerékpáros vándortábor is a Zselic gyönyörű dombjai között halad majd.

A hat kilométeres szakaszon mintegy 25 percen át kanyargó szerelvényeivel a “Zselici csühögő”, hivatalos nevén az Almamelléki Állami Erdei Vasút az ország két 600 milliméteres nyomtávú kisvasútjának egyike; a másik a Börzsönyben, Kemencén található. Története a 20. század elejére nyúlik vissza: az 1900-ban épült Kaposvár-Szigetvár vasútvonalhoz Biedermann Rezső egy évvel később építtetett keskeny nyomközű vasútvonalat.

Az egykor Almamelléket, Lukafát és Sasrétet összekötő hálózat elsősorban az itt kitermelt fa nagyvasúthoz szállítására szolgált, de komoly személyforgalmat is bonyolított, például a környékbeli gyerekek ezzel közlekedtek a Sasréten létrehozott iskolába.

A hétvégén és ünnepnapokon 10 és 16 óra között közlekedő turistalátványosság menetrendjéről, illetve a jegyárakról a www.mecsekerdo.hu oldalon lehet tájékozódni.