A TW villamosok felújított, az utasok kényelmét és az üzemeltetés gazdaságosabbá tételét szolgáló számos korszerűsítést kapott fejlesztett változata hétfőn kezdi meg próbaüzemét. Az egyik legnagyobb beavatkozást az utastéri  és  a – külön vezérelhető – vezetőtéri klíma beépítése. A visszapillantótükrök helyét a járműfedélzetet is figyelő kamerás rendszer vette át, valamint a járművezetők védelme érdekében a vezetőfülkéket teljesen zárttá változtatták, ez a kialakítás a jelenlegi pandémiás helyzetben különösen fontos - írja közleményében a BKV.

Jó szolgálatot tesznek majd a klímaszezonon kívüli időszakban a szellőztetést lehetővé tevő, kihajolás elleni védelemmel ellátott nagyméretű, eltolható, sötétített ablakok. A jármű külső-, illetve belső világítását korszerű és takarékos LED-es rendszerűre cseréltük, a teljes utastéri arculat pedig a CAF, és a korszerűsítésen áteső Tátra és KCsV villamosokéval megegyező dizájnt kapott.

QP | Quality Placement

A projekt egyik leglátványosabb (és ezzel együtt üzemeltetési szempontból hasznos) elemeként a lenyíló lépcsőket fix-kivitelűre, ezzel együtt az ajtókat pedig új, de a régivel harmonizáló típusúra cserélte a BKV. Korábban számos hibaforrás oka és utaspanasz gerjesztője volt a lenyíló, érzékelőkkel ellátott lépcsőrendszer. Az új lépcsőknek köszönhetően ezek a problémák gyakorlatilag megszűnnek, az utascsere is rövidebb lesz, mivel az ajtók bezáródását követően a jármű azonnal indítható, már nem kell a lépcsők felzáródását is megvárni - állítja a társaság.

Az átalakított 1624-es pályaszámú TW villamos az 50-es villamosvonalon közlekedik majd, ha sikeres a teszt, újabb szerelvényeket újíthatnak fel.

Hétfőn egyetemesebb változás a budapesti tömegközlekedésben, hogy a járvány miatt felfüggeszti a BKV az első ajtós felszállást.