A fiatalok egyre szívesebben használják a digitális szolgáltatásokat a pénzügyeik intézéséhez, ezen belül elsősorban a mindennapi bankoláshoz. Látványosan nőtt a K&H-nál a legfiatalabb korosztály számára létrehozott ifjúsági számlák száma.

Digitálisan, lehetőleg készpénzmentesen

Az ifjúsági számláknál látható növekedésben fontos szerepet kaphatnak a K&H digitális megoldásai. Egyre több banki szolgáltatás érhető el az e-bankon és a mobilbankon keresztül. Amellett, hogy az okostelefonos fizetés, így a Google Pay vagy éppen az Apple Pay is kényelmes alternatívát jelent a számukra – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

A bank adatai szerint az ifjúsági számlákhoz kapcsolt bankkártyákkal az idei első negyedévben az érintettek 1,1 millió alkalommal vásároltak, mely ez az egy évvel korábbihoz képest 9 százalékos növekedést jelent, amiben szerepet játszik, hogy a új számlák száma is emelkedett. Az egy-egy bankkártyás vásárlásra jutó összeg átlagosan 4400 forintot tett ki, ami 28 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben.

A digitális megoldások térnyerését a járvány is elősegítette. A K&H ifjúsági indexéhez az idei első negyedévben készült felmérés szerint a 19-29 éves korosztály 32 százaléka minden banki ügyet online intéz és a járvány magyarországi megjelenése óta nem is volt bankfiókban. A megkérdezettek 54 százaléka pedig azt mondta, a mindennapi bankolást javarészt online oldják meg, esetenként fordult csak elő, hogy személyesen, bankfiókba kellett volna menniük.

A válaszadók 47 százaléka a banki alkalmazáson belül az eseti átutalásokat használja leginkább. A számlanyitási lehetőséget most 13 százalékuk vette igénybe, további 33 százalékuk pedig érdeklődik a lehetőség iránt.