Valószínűleg megtévesztően népszerűsíti a termékeit Kasza Tibor, például a betegségek megelőzéséről és kezeléséről szóló ígéretekkel – írja közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Emiatt vizsgálatot indítottak a Manker Beauty Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-vel szemben.

A cég vélhetően tisztességtelenül, az uniós ágazati szabályozást is megsértve népszerűsíti a Challenge életmódváltó rendszert. A tulajdonos-ügyvezető Kasza Tibor közösségi oldala, illetve a cég honlapja a gyanú szerint jogsértő módon sugallták a termékekről, hogy azokkal betegségeket lehet megelőzni, kezelni, vagy gyógyítani. A reklám azt állítja a Challenge-ről, hogy csökkenti a szív- és érrendszeri betegségeket, az érelmeszesedést és a daganatos megbetegedéseket.

A GVH gyanúja szerint az is jogsértő, hogy Kasza oldalán azt írta a termékéről, megfelelő étrend mellett segít a fogyásban és a súlytartásban. „A cég emellett megalapozatlan, megtévesztő információkat közöl egyes termékekről is, például azt, hogy cukormentes, vagy mindenmentes” – írják.

Az eljárás a feltételezett jogsértések bizonyítására irányul és három hónapig tart, de két alkalommal, legfeljebb kétszer két hónapra meghosszabbítható.