Illetéktelenek valósnak tűnő telefonszámról próbálják egyes ügyfelek bankkártya- és K&H e-banki azonosító adatait megszerezni. A támadók valamely magyarországi bank nevében telefonálva – általában pénzügyi tranzakcióra vagy online vásárlására hivatkozva – kérik az érintett ügyfél adatait. A telefonhívások jellemzője, hogy amennyiben a beszélgetés során kiderül számukra, hogy a hívott fél melyik bank ügyfele, úgy „kapcsolják” az illetékes bank ügyintézőjét - írja üzenetében a bank.

Jól mutatja, hogy a csalás mennyire elterjedt, hogy a K&H Mobilbank telefonos applikáció külön értesítést küld az ügyfeleknek a veszélyre figyelmeztetve. 

Az internetes bankjuk belépő felületén pedig azt is jelzik, hogy emailben is próbálkoznak a bűnözők. "A K&H Bank semmilyen esetben és semmilyen csatornán (e-mail, SMS, telefon) nem kéri az ügyfeleit arra, hogy adják meg a bankkártyára vonatkozó összes adatukat, e-bank jelszavukat vagy telepítsenek távoli elérést biztosító programokat, alkalmazásokat és vírusirtókat" - írják az oldalon.

Kérik, ha valaki ilyen emailt kapott és megadta ügyféladatait, vagy az abban megadott linkre kattintott, a kh.hu weboldalról nyissa meg újra a K&H e-bankot, ellenőrizze az e-bankban a beállítások/azonosító eszközök kezelése menüpontban a regisztrált eszközeit, illetve a tranzakció történetét. Amennyiben az ügyfél rendellenességet tapasztal, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a bank kollégáival a K&H TeleCenteren keresztül (+36 1/20/30/70 335 3355).

A bankkártyás csalások, bankok nevével való visszaélések miatt az ORFK, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és a Magyar Bankszövetség közös figyelmeztetést adott ki, amelyben hasznos tanácsokat is adnak az embereknek.